Gå til innhold

Guffen lyd i servostyring E39 M5


andrhan
 Share

Anbefalte innlegg

Har etter det har begynt å bli kaldt ute fått en knirkende lyd i servostyringen på min 1999 E39 M5. Høres ut som det er lite servo olje, men nivået er i orden.

Har lagt merke til at oljen er brun/kobberfarget og kan virke som den skummer litt når motoren går.

Er også en litt knatrende lyd som kommer fra servopumpen frem til bilen er varm. Når bilen når brukstemperatur så forsvinner mye av lyden fra servoen, men er fortsatt en anelse til stede.

Etterfylte oljen med noe DONAX olje jeg fant stående. Kan dette være feil type? All hjelp mottas med takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette er et ganske vanlig problem i kulda. Har det litt sånn på min bil også. Ikke direkte knirk, men litt lett hyling på en måte. Inntreffer bare ved større rattutslag i lav hastighet og helst ved sving til venstre.

Kanskje ei foring som kan nyte godt av litt smøring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ojoj ikke mange som kjører e39m5 her inne. grattis!

jeg ville ha byttet veske på hele systemet for å være på den sikre siden.

her er castrol's anbefalinger vertfall.

BMW

5-Serien

M5 (1998-2000)

--------------------------------------------------------------------------------

Motor S62 Kapasitet 6,5 liter

Brukstype: Normal

EDGE Sport 10W-60

EDGE 10W-60

Overføring, manuell 6/1 Kapasitet 2,3 liter

Brukstype: Kun første bytte

SMX-S 75W-85

Differensial, bak, selvsperrende Kapasitet 1 liter

Brukstype: Kun første bytte

SAF-XJ 75W-140

Hydraulisk bremse-/clutch-system

Brukstype: Normal

Sjekk/skift:

Bytt 24 måneder

Response DOT 4

Servostyring Kapasitet 1,2 liter

Brukstype: Normal

Transmax Z

ATF TQ DIII

Kjølesystem Kapasitet 12 liter

Brukstype: Normal

Sjekk/skift:

Bytt 36 måneder

Antifreeze SF

Antifreeze NF

Antifreeze

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet ditt er kulda.

slangene/klemmene kryper litt når det er så kaldt.

dette gjør at det kommer litt luft inn i systemet.

Bytt olje og stram over klemmene så er du sannsynlig kvitt problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...