andrhan Skrevet Desember 18, 2007 Share Skrevet Desember 18, 2007 Har etter det har begynt å bli kaldt ute fått en knirkende lyd i servostyringen på min 1999 E39 M5. Høres ut som det er lite servo olje, men nivået er i orden. Har lagt merke til at oljen er brun/kobberfarget og kan virke som den skummer litt når motoren går. Er også en litt knatrende lyd som kommer fra servopumpen frem til bilen er varm. Når bilen når brukstemperatur så forsvinner mye av lyden fra servoen, men er fortsatt en anelse til stede. Etterfylte oljen med noe DONAX olje jeg fant stående. Kan dette være feil type? All hjelp mottas med takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wirrumsen Skrevet Desember 18, 2007 Share Skrevet Desember 18, 2007 Tror dette er et ganske vanlig problem i kulda. Har det litt sånn på min bil også. Ikke direkte knirk, men litt lett hyling på en måte. Inntreffer bare ved større rattutslag i lav hastighet og helst ved sving til venstre. Kanskje ei foring som kan nyte godt av litt smøring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet Desember 18, 2007 Share Skrevet Desember 18, 2007 ojoj ikke mange som kjører e39m5 her inne. grattis! jeg ville ha byttet veske på hele systemet for å være på den sikre siden. her er castrol's anbefalinger vertfall. BMW 5-Serien M5 (1998-2000) -------------------------------------------------------------------------------- Motor S62 Kapasitet 6,5 liter Brukstype: Normal EDGE Sport 10W-60 EDGE 10W-60 Overføring, manuell 6/1 Kapasitet 2,3 liter Brukstype: Kun første bytte SMX-S 75W-85 Differensial, bak, selvsperrende Kapasitet 1 liter Brukstype: Kun første bytte SAF-XJ 75W-140 Hydraulisk bremse-/clutch-system Brukstype: Normal Sjekk/skift: Bytt 24 måneder Response DOT 4 Servostyring Kapasitet 1,2 liter Brukstype: Normal Transmax Z ATF TQ DIII Kjølesystem Kapasitet 12 liter Brukstype: Normal Sjekk/skift: Bytt 36 måneder Antifreeze SF Antifreeze NF Antifreeze Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BRIO Skrevet Desember 18, 2007 Share Skrevet Desember 18, 2007 Som Rogern sier ville jeg først ha byttet servooljen for å se hvordan det blir da. Sjekk hvilken type servoolje du skal ha. Det står vel på lokket på tanken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivanrogov Skrevet Desember 18, 2007 Share Skrevet Desember 18, 2007 Rogern: Har du samme lista der til E46 2001mod Touring? M43. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m3e30 Skrevet Desember 18, 2007 Share Skrevet Desember 18, 2007 www.castrol.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Desember 18, 2007 Share Skrevet Desember 18, 2007 har samme lyd jeg og. den kommer ikke når bilen har stått i garasje så jeg kan tenke meg at olja er tjukk i kulda. vi får prøve å bytte så ser vi hva som skjer:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bassik Skrevet Desember 18, 2007 Share Skrevet Desember 18, 2007 Problemet ditt er kulda. slangene/klemmene kryper litt når det er så kaldt. dette gjør at det kommer litt luft inn i systemet. Bytt olje og stram over klemmene så er du sannsynlig kvitt problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrhan Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2007 Oj takk for bra respons. Skal prøve å bytte servooljen med den anbefalte typen som du oppgir her. Skal prøve å stramme disse klemmene også, om jeg kommer til. Kommer tilbake med åssen det gikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Friksen Skrevet Desember 19, 2007 Share Skrevet Desember 19, 2007 ATF TQ DIII .. = Dextron 2-3 .. bør kjøpe litt extra så du får dratt i mellom den gamle olja.. fin fin grisejobb:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå