MGR Skrevet Desember 18, 2007 Skrevet Desember 18, 2007 har en e30 316 forgasser jeg skal bygge om til 325i 24v. altså med m50b25 motor, skal flytte over understell ifra en 325 e30, altså bakstilling, bak aksel, diff bremser, og fjærbein.. men leste et sted at 316 er vanskelig å få godkjent ombygd til 325i pga noen bærebroer som ikke tåler det elns? men som egentlig er like 325i? viss jeg ikke husker helt feil.. noen som kan avkrefte/bekrefte det? eventuelt forklare hva det er som gjør det.. og ting rundt det? mvh MGR
camxer Skrevet Desember 18, 2007 Skrevet Desember 18, 2007 Trodde at e30 hadde ikke m50 motor jeg... er det ikke M20B25 325i'en hadde?
Fliid Skrevet Desember 18, 2007 Skrevet Desember 18, 2007 Er vell heller traversen som er forskjellig på E30 med M10 motor kontra M20. 325'n kom med M20B25 og ikke M50B25. Og rulle igjennom BT med dette vil nok vise seg og være vanskelig. Bærebroene er utsseèndet messig og konstruksjonsmessig like for E30, men som nevnt tidligere. traversen er ikke lik, den for M10 har feste til gassdepemper som er festet til blokken. M20 traversen har ikke dette. Om den tåler en annen vekt har jeg vel ikke store trua på, men er jo forskjellige delenr. på de 2.
MGR Skrevet Desember 18, 2007 Forfatter Skrevet Desember 18, 2007 er da fult klar over at m50 ikke kom i e30, derfor jeg lurer på godkjenning. men funker det fint og montere over travers ifra biler med m20 motor? pris på en sånn?
camxer Skrevet Desember 18, 2007 Skrevet Desember 18, 2007 Blir sikkert en tur ned til TUV... Siden E30 hadde bare M20B25 motoren i 325i så blir det ikke lett å stappe inn en M50B25 med 192 (3hk mindre enn M3 prod. før 1990) og forvente at den blir godkjent... Spesiellt at E30 har aldri hatt M50 motor... Er det ikke enklere å finne en M20B25 motor, bygge om og trimme opptil 15%(195,5hk) (som kan faktisk godkjennes)?
MGR Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Skrevet Desember 19, 2007 skal vel gå fint å godkjenne den med m50b25, sia m20b25 har under 15% mindre hk. er jo flere som har det godkjent i norge?
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Problemet med 4 syl modellene er at det er oppgitt med mindre tillat foraksellast enn 6 syl modellene. Derfor kan det vere problem å bygge om til sekser. Men Biltilsynlotteriet har jo godkjent slikt før så er bare å søke og håpe på å treffe rett person. Var en innpå her (husker ikke hvem) som hadde søkt om nett slik ombygging 316 - m50b25 og fått klarsignal at det var greit.
Fliid Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Er ikke noe problem og montere M20 travers i din som nå har firer. Pris, tja, din lokale bilopphugger har vell dette, koed har nok, gsbildeler har nok brukt de og. Men pris, usikkert. Som nevnt tidligere, å rulle igjennom BT kan nok vise seg og bli vanskelig, med det mente jeg at en tur Tykland er vell på sin plass siden du skal ha dette på papiret.
MGR Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Skrevet Desember 19, 2007 Er ikke noe problem og montere M20 travers i din som nå har firer. Pris, tja, din lokale bilopphugger har vell dette, koed har nok, gsbildeler har nok brukt de og. Men pris, usikkert. Som nevnt tidligere, å rulle igjennom BT kan nok vise seg og bli vanskelig, med det mente jeg at en tur Tykland er vell på sin plass siden du skal ha dette på papiret. hmm, ok.. viss jeg bygger om til 325i med m20b25, da går det vel en del lettere? også sette i m50b25 etter det igjen? bør vel funke?
Fliid Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Bør funke. Men selvfølgelig, motorkode kan bli skjekket opp på PK. Søknad til Bt om ombygging tar tid forresten, men det visste du kanskje.
Hyggmaister Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Blir vaanskelig ja Men ingenting skal være umulig Ville nok gått for TUV-godkjenning og fått kontakt med noen som har brede erfaringer med liknende bygg.
MGR Skrevet Desember 20, 2007 Forfatter Skrevet Desember 20, 2007 ja. veit det tar tid med søknad. men kan noen hjelpe meg på hva jeg skal skrive? til m20b25? noen som har en søknad de har sendt før sjøl?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå