Gå til innhold

problem å registrere e30 316 med m50b25?


Anbefalte innlegg

Skrevet

har en e30 316 forgasser jeg skal bygge om til 325i 24v. altså med m50b25 motor, skal flytte over understell ifra en 325 e30, altså bakstilling, bak aksel, diff bremser, og fjærbein..

men leste et sted at 316 er vanskelig å få godkjent ombygd til 325i pga noen bærebroer som ikke tåler det elns? men som egentlig er like 325i? viss jeg ikke husker helt feil..

noen som kan avkrefte/bekrefte det? eventuelt forklare hva det er som gjør det.. og ting rundt det?

mvh MGR

Skrevet

Er vell heller traversen som er forskjellig på E30 med M10 motor kontra M20. 325'n kom med M20B25 og ikke M50B25. Og rulle igjennom BT med dette vil nok vise seg og være vanskelig. Bærebroene er utsseèndet messig og konstruksjonsmessig like for E30, men som nevnt tidligere. traversen er ikke lik, den for M10 har feste til gassdepemper som er festet til blokken. M20 traversen har ikke dette. Om den tåler en annen vekt har jeg vel ikke store trua på, men er jo forskjellige delenr. på de 2.

Skrevet

er da fult klar over at m50 ikke kom i e30, derfor jeg lurer på godkjenning. men funker det fint og montere over travers ifra biler med m20 motor? pris på en sånn?

Skrevet

Blir sikkert en tur ned til TUV... Siden E30 hadde bare M20B25 motoren i 325i så blir det ikke lett å stappe inn en M50B25 med 192 (3hk mindre enn M3 prod. før 1990) og forvente at den blir godkjent... Spesiellt at E30 har aldri hatt M50 motor...

Er det ikke enklere å finne en M20B25 motor, bygge om og trimme opptil 15%(195,5hk) (som kan faktisk godkjennes)?

Skrevet

skal vel gå fint å godkjenne den med m50b25, sia m20b25 har under 15% mindre hk. er jo flere som har det godkjent i norge?

Skrevet

Problemet med 4 syl modellene er at det er oppgitt med mindre tillat foraksellast enn 6 syl modellene.

Derfor kan det vere problem å bygge om til sekser. Men Biltilsynlotteriet har jo godkjent slikt før så er bare å søke og håpe på å treffe rett person. Var en innpå her (husker ikke hvem) som hadde søkt om nett slik ombygging 316 - m50b25 og fått klarsignal at det var greit.

Skrevet

Er ikke noe problem og montere M20 travers i din som nå har firer. Pris, tja, din lokale bilopphugger har vell dette, koed har nok, gsbildeler har nok brukt de og. Men pris, usikkert. Som nevnt tidligere, å rulle igjennom BT kan nok vise seg og bli vanskelig, med det mente jeg at en tur Tykland er vell på sin plass siden du skal ha dette på papiret.

Skrevet
Er ikke noe problem og montere M20 travers i din som nå har firer. Pris, tja, din lokale bilopphugger har vell dette, koed har nok, gsbildeler har nok brukt de og. Men pris, usikkert. Som nevnt tidligere, å rulle igjennom BT kan nok vise seg og bli vanskelig, med det mente jeg at en tur Tykland er vell på sin plass siden du skal ha dette på papiret.

hmm, ok.. viss jeg bygger om til 325i med m20b25, da går det vel en del lettere? også sette i m50b25 etter det igjen? bør vel funke?

Skrevet

ja. veit det tar tid med søknad. men kan noen hjelpe meg på hva jeg skal skrive? til m20b25? noen som har en søknad de har sendt før sjøl?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...