ferkings Skrevet Desember 18, 2007 Skrevet Desember 18, 2007 Har fått en ulyd i bilen min som kommer fra motorrommet. Den går etter turtallet og kan minne litt om turtallssus fra stereoanlegg-støy. Ulyden er lokalisert fra lageret til den mekaniske strammerullen til VIFTEREIMA. Lageret er helt gåent og må skiftes... Fikk beskjed på Bavaria om at de ikke selger løse strammehjul.. kun hele strammemekanismen med hjul og mekanisk strammer. Fikk da beskjed om at de har gått over til en annen type strammer.. å at det hele må bygges om med et "ombyggings sett" til den nette sum av 1200-1300 spenn Jeg lurer da på om det er noen som har noe kjennskap til dette, noen som har måttet bygge om? Noen som har tips om billigere reparasjons-metoder? eventuellt noen som vet om nettbutikker som selger: kun løpehjulet?
Ingebrigtsen Skrevet Desember 18, 2007 Skrevet Desember 18, 2007 Sjekk på www.schmiedmann.no jeg bestilte til m50b20 for ca en mnd siden og der var det ihvertfall ikke problem å få det strammehjulet
The StigMeister Skrevet Desember 18, 2007 Skrevet Desember 18, 2007 Har fått en ulyd i bilen min som kommer fra motorrommet. Den går etter turtallet og kan minne litt om turtallssus fra stereoanlegg-støy.Ulyden er lokalisert fra lageret til den mekaniske strammerullen. Lageret er helt gåent og må skiftes... Fikk beskjed på Bavaria om at de ikke selger løse strammehjul.. kun hele strammemekanismen med hjul og mekanisk strammer. Fikk da beskjed om at de har gått over til en annen type strammer.. å at det hele må bygges om med et "ombyggings sett" til den nette sum av 1200-1300 spenn Jeg lurer da på om det er noen som har noe kjennskap til dette, noen som har måttet bygge om? Noen som har tips om billigere reparasjons-metoder? eventuellt noen som vet om nettbutikker som selger: kun løpehjulet? Hmm.. Virker litt som mitt problem! Den støyen, blir den høyere/lysere når den får litt turtall?
ferkings Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Skrevet Desember 19, 2007 Sjekk på www.schmiedmann.no jeg bestilte til m50b20 for ca en mnd siden og der var det ihvertfall ikke problem å få det strammehjulet Heisann Har sjekka på sidene til schmiedmann.no men har ikke funnet noen strammehjul som kan se ut til å ligne på det jeg trenger... har du noe delenummer på det du bestillte? Takker for svar
ferkings Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Skrevet Desember 19, 2007 Hmm.. Virker litt som mitt problem! Den støyen, blir den høyere/lysere når den får litt turtall? Støyen følger turtallet hele tiden, høres nesten ut som turbo-susing.. jævlig irriterende i lengden men.. Mulig du har samme feil som meg, du kan jo sjekke dette ved å ta av viftereima å skru av strammehjulet så hører du jo fort om det er dette som er gåent.. Det kan jo eventuellt være løpehjulet... går jo an å skru av dette også å sjekke..
The StigMeister Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Hmm.. Virker litt som mitt problem! Den støyen, blir den høyere/lysere når den får litt turtall? Støyen følger turtallet hele tiden, høres nesten ut som turbo-susing.. jævlig irriterende i lengden men.. Mulig du har samme feil som meg, du kan jo sjekke dette ved å ta av viftereima å skru av strammehjulet så hører du jo fort om det er dette som er gåent.. Det kan jo eventuellt være løpehjulet... går jo an å skru av dette også å sjekke.. Men jeg får en slik turbo sus når jeg kjører. dvs jeg tror den kommer ifra girkassa en plass. Hvis jeg har den i fri imens jeg ruser motoren, så er lyden borte. Hmm.
ferkings Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Skrevet Desember 19, 2007 Hmmm... tviler sterkt på at du har samme problem som meg da..
ferkings Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Skrevet Desember 19, 2007 Ingen andre som har noen forslag?
Ingebrigtsen Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Hmm ble litt usikker nå.. er det strammehjulet til multireima du mener eller er det registerkjede? det er ihvertfall til multireima jeg har kjøpt da Denne kjøpte jeg.. http://www.schmiedmann.no/DisplayProduc ... +Mekaniske
ferkings Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Skrevet Desember 19, 2007 arghh... glemte jo å skrive at det var multireima jeg trengte råd om.. men det er altså til multireima jeg trenger strammehjul.. Den du kjøppte jokkalin, er samme som jeg kjøppte.. men den passet ikke på min strammer..
ferkings Skrevet Desember 20, 2007 Forfatter Skrevet Desember 20, 2007 Ja, er i grunnen en slik jeg må ha... men den du har bildet av er den nye typen som trenger ombyggings-settet for å passe (tror jeg). Men ska handle en slik en, å se om det passer...
ferkings Skrevet Mai 21, 2008 Forfatter Skrevet Mai 21, 2008 Kjøpte meg hydraulisk reimstrammer med strammehjul å bolter for å bytte fra mekanisk til hydraulisk multireim-strammer: Det passet fint. uten noe mer modifikasjoner... var bare å montere rett på (smukk, smukk) Så nå er det go gang kanelstang...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå