Gå til innhold

Demper og Fjører problem!! E36!

lunde
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er plagget med at di orginale demperene som er på bilen min er slappe i fiksen+ at Fjørene min er slappe..

Vil senke den men ,den er perfekt høyde bak nå liksom.Den høyden vil jeg beholde liksom..vil den bli hevet bak vist jeg slenger på et 40/20 senkefjører?

Hva burde jeg gjøre?

Kjøre med orginal dempere og med senkefjører?

Eller bytte ut alt til fordel med senkesett( DET MÅ KUNNE BRUKES PÅ SNØDEKKEDE VEIER!!¨

Hvor mye senk isåfall?

Hvor mye senk er midt imellom fin senk og brukans senk`?

Det er til en E36 320 btw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om demperene dine er slappe bytter du ut disse også med en gang du bytter fjører.. Blir både billigere og kjøpe i sett i tillegg til at du ikke bør kjøre på slitte dempere og nye fjører..

Om den vil bli hevet bak er ikke godt og si da vi ikke får noe bilde av hvor lav den er i dag..

For oss kan den ligge langs bakken og slipe asfalt for det vi vet.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør dessuten ikkje senke mer enn 40mm med orginale dempere. Bør heller bruke korte dempere da orginale vil slites veldig fort ved senking.

Passelig senk er 60/40 ved kjøring på fine veier, ellers er 40/15 greit. Senka selv 40/15 og skulle gjerne hatt den lavere. Må bare ta det litt mer med ro med mer senk :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva slags dim er det på dekka på bildet da?

underlaget ser ikke helt flatt ut, veldig vanskelig å bedømme ut fra det bildet.

Du kan jø prøve k-sport coilovers fra gs, de skal visst være ok til hverdagsbruk og har en grei pris. med de kan du justere deg frem til den høyden du vil ha.

jeg vil ikke anbefale å senke kun med fjærer, det yter ikke rettferd ovenfor bilens i utgangspunktet gode kjøreegenskaper, spesielt på ujevn vei. har selv kjørt med kun fjærer, cupkit og coilovers på samme bil. jeg kommer aldri til å kjøpe noe annet enn coilovers igjen. cupkit er stort sett bra, men du kan ikke justere høyden, ellers var det ok å kjøre med, men et godt stykke unna coilovers. jeg har kjørt med kw i alle tilfellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...