Sath Skrevet Desember 18, 2007 Skrevet Desember 18, 2007 Jeg har hatt litt problemer de siste dagene med at lampen for kjølevæskenivå lyser i tide og utide. Som oftest når jeg starter bilen om morgenen og etter jobb, men den kan plutselig tenne etter 30 min kjøretur. Det er alltid like fult i væskebeholderen når jeg sjekker, så lekkasje er ikke sannsynlig (det har heller aldri vært en flekk under bilen). Det er ikke plass til mere rett og slett. Det er ganske kaldt her i Oslo-regionen for tiden, og jeg er litt bekymret for at noe er frosset. Den var til service på BMW i Bærum for ca. 6 uker siden og da ble det fylt på kjølevæske - pluss at jeg har fylt på litt i begynnelsen når det begynte å lyse (uten at det var nødvendig). Kan det være ta jeg har fylt på for mye? Nivåmåleren er helt i topp, og kommer ikke lenger. En annen ting, er det normalt at det koker og bobler der nedi etter at bilen har stått kald en stund? Det tar lang tid før jeg kan sjekke nivået ettersom det ryker og står i om jeg prøver å åpne lokket. Takker for svar.
Sath Skrevet Desember 18, 2007 Forfatter Skrevet Desember 18, 2007 Jeg har egentlig ikke gjort noe før jeg fikk pratet med dere her. Nå skal det nevnes at jeg har tilgang til ytterst lite med verktøy og fasiliteter der jeg holder til akkurat nå. Jeg savner å bo på landet. Bilen står i gata utenfor en bygård
princess Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 smak på kjølevæska de. (IKKE SVELG). smaker det søtt så er det feil med kjølevæsken. og den burde byttes. lufte systemet er en god ide også. bare stell deg midt i oslos gater. ingen som bryr seg om du skrur litt bil.. bare sørg for å ha en stor skiftenøkkel lett tilgjengelig just in case.(skiftenøkkelen er ikke til bilen )
Ballder Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 smak på kjølevæska de. (IKKE SVELG). smaker det søtt så er det feil med kjølevæsken. og den burde byttes. Kjøp en flaske med ny frostveske og smak på den. Prøv deretter og bytt den, da du mener den er ødelagt grunnet søtsmak. Den smaken kjennetegner frostveske.
Ballder Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 Jeg har hatt litt problemer de siste dagene med at lampen for kjølevæskenivå lyser i tide og utide. Som oftest når jeg starter bilen om morgenen og etter jobb, men den kan plutselig tenne etter 30 min kjøretur. Det er alltid like fult i væskebeholderen når jeg sjekker, så lekkasje er ikke sannsynlig (det har heller aldri vært en flekk under bilen). Det er ikke plass til mere rett og slett. Det er ganske kaldt her i Oslo-regionen for tiden, og jeg er litt bekymret for at noe er frosset. Den var til service på BMW i Bærum for ca. 6 uker siden og da ble det fylt på kjølevæske - pluss at jeg har fylt på litt i begynnelsen når det begynte å lyse (uten at det var nødvendig). Kan det være ta jeg har fylt på for mye? Nivåmåleren er helt i topp, og kommer ikke lenger.En annen ting, er det normalt at det koker og bobler der nedi etter at bilen har stått kald en stund? Det tar lang tid før jeg kan sjekke nivået ettersom det ryker og står i om jeg prøver å åpne lokket. Takker for svar. Sjekk frysepunktet på frostvesken ved et verksted eller bensinstasjon. Søk rundt og foreta en lufting for og være sikker, men funker varmeapp ditt strøkent på tomgang, så betviles det at det er luft igrunn. Burde nok ikke boble og lage lyder nedi der uansett. Og skulle tanken med f.væske være full, så er det vel heller noe galt med måleren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå