Jaws Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Hei folkens, eg har noen små ting som eg kunne tenke meg og fått fikset. Eg begynner med tomgangen, det er forsåvidt ikkje noe prob. men vil gjerne fikse det. Vist eg kjører en god stund på jevn gass og kommer for.eks. inn i ett lys kryss henger tomgangen igjen på ca. 2000 omdreininger, vist eg da bare er litt borti gassen kjappt så slipper den seg ned igjen på normalt, av og til så henger den litt over 1000 omdreininger og stiger sakte oppover til 2000 omdreininger eller detter ned igjen på normalt, vist eg gir god gass for.eks ut av lys krysset så henger den ikkje på turtall lenger, hva kan vere feilen her?? kan noen hjelpe meg med det? Spm. 2 er varmeapparatet, alt funker fint men vist eg står på tomgang så er det ikkje så mye varme som kommer, når eg kjører så blir det grei temp.. kjølevesken ligger på normalt, bilen holder normal temp. uansett om eg kjører eller står i ro, eg har sjekket lufte skruen på radiatoren men der kommer det bare kjøleveske ut vist eg opner den så det ser ikkje ut som det er luft i systemet. Hva kan vere feilen her?? så har eg en liten ting til, bensin forbruksnålen i speedometeret går litt hakkete, noen gir funker den helt fint og noen ganger funker den helt fint uansett men for det meste så skjer det på 4 - 5 gir, den går litt så henger den seg litt opp så plutselig hopper den et stykke igjen når eg gir gass men den går fint tilbake når eg slipper gassen,` hva er feil? Håper noen kan hjelpe meg med disse små tingene
Richard E34 Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Når det gjelder tomgangen din og øko nåla. Så ville jeg ha rengjort tomgangs regualtoren din. Gjorde det på min ble kvitt jaging og rykking når jeg kjører
badsha Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 hvor sitter tomgangs regulatoren på E36 da kompis for jeg opplever d samme:(
Richard E34 Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 er ikke helt sikker med din bil men den skal sitte mellom luft filteret og innsuget
Richard E34 Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 sorry skrev feil det var LMM. lenge siden jeg har kikket opp i en sånn motor men tror den sitter ved siden av eller under belgen til innsuget
Richard E34 Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Her er ett bilde det er nr 6 på tegningen som er regulatoren. Koble den fra og vri litt på den så ser du ett spjeld som åpner og lukker seg det kan være litt tregt bruk start gass når du renser den for vanlige midler legger seg igjen så det går dårligere. Men husk at hvis noen slanger i motoren suger falsk luft så kan også dette være problemet ville ha sjekket der også
Richard E34 Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Får ikke lastet opp bildet men her er linken til det http://images.bimmers.no/viewer.php?fil ... 2g3012.gif
Dirty Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Tomggangs regulatoren sitter jo under innsuget på en m50 maskin. på en 4er sitter den rett bak insuget med torpedoveggen. Richard E34, det er LMM du viser til på bilde! ikke tomgangsregulatoren,
ØyvindB Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Jeg har samme problem som deg med varmeapperatet og kan fortelle at på min bil så er det iallefall ikke: -Radiator (ny) -Termostat(ny) -Vannpumpe(ny) -Varmeapperatreguleringsventil (rengjort og testet). Så hvis du finner ut hva det er på din bil så gi beskjed!
Richard E34 Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Nei dirty d jeg gjør jo ikke det LMM er nr.1 på bildet men regulatoren er nr.6 som tegningen viser
osjaavik Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Har akkurat samme problem med varmeapparatet, det blir veldig varmt og godt når jeg kjører hardt da (drifting etc.)
BreitBau Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Varmeapparat: Har dere virkelig lufta systemet godt? Still bilen i GOD oppoverbakke slik at radiatoren kommer høyt og godt.. Deretter er det bare å skru opp lufteskruen.. Sette varmeapparatet på varmt på full guffe.. Og deretter ruse den litt.. Hjelper også å pumpe litt på slangen inn og ut av radiatoren.. Ofte har det gått opptil en halvtime med slik mikking og fikling før den siste luftboblen kommer ut hos med.. Da forsvinner ganske mye av vannet i varmeapparatet også.. Tomgansregulator: Sitter MIDT under innsugsmanifolden på en 6'er børse..Vanskelig å ta ut om du ikkde demonterer.. Slangen på toippen går til manifolden.. Slangen under går til svingen på innsugsbelgen..
Jaws Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Skrevet Desember 19, 2007 Her var det mangen som mente det samme og det er jo bra for da er jo folk ganske sikkre men vist det ikkje er tomgangs regulatoren, hva slanger skal eg sjekke då?? kan det ikkje vere noe annet enn lufting av radiator som er feilen hos meg? takker for gode svar så langt
BreitBau Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Kort fortalt er det jo varmtvannnet som varmer luften som kommer ut i varmeapparatet ditt... Intet vann, intet varm luft.. You see? Når du derimot kjører, så øker trykket betraktelig i kjølesystemet.. Da får du fort varme igjen siden vannet sirkulerer bedre.. Når du står stille er det rett og slett ikke trykk nok.. Dette skyldes ganske ofte dårlig lufting.. eller slutten på ei vannpumpe..
Jaws Skrevet Desember 20, 2007 Forfatter Skrevet Desember 20, 2007 ok, er den noen muligheter og sjekke vannpumpen på??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå