Anderslien Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Nå i det siste har min 540 begynt å gå utrolig dårlig. Den har aldri gått som den skal, fordi jeg måtte bytte luftmengdemåler, og brukte da innmaten fra en 530 måler. Den gikk da helt likt som det den 530'en gjorde. Fusket litt på tomgang, men gikk bra ellers. Men så fikk jeg en ny brukt LMM i går, og satte den på. Bilen gikk helt ordentlig i 5 sekund, også begynte den å fuske skikkelig på tomgang, og motoren stopper utrolig fort hvis jeg ikke har endel turtall når jeg skal kjøre i gang. Den drar heller nesten ikke på lavt turtall. Går mye dårligere enn før også. Hva kan dette være? Kan det ha skjedd noe med lambasondene? Jeg prøvde forresten en annen LMM også som jeg vet fungerer, men var helt lik da også. Takk for svar
Bonden Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Mulig du kan ha tett katalysator på den en sylinderrekka bank på katalysator`n og hør om det skrangler.
bassik Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Har du prøvd å mappe opp motorstyringa? ta av minuspolen for å nullstille hjernen,start opp kald motor, la den gå på tom gang til varm. Da har motorstyring lært seg hva den trenger til alle temperaturer hele veien opp. NB husk radiokoden... Bare ett forslag
Anderslien Skrevet Desember 20, 2007 Forfatter Skrevet Desember 20, 2007 Har du prøvd å mappe opp motorstyringa?ta av minuspolen for å nullstille hjernen,start opp kald motor, la den gå på tom gang til varm. Da har motorstyring lært seg hva den trenger til alle temperaturer hele veien opp. NB husk radiokoden... Bare ett forslag Bare ta av minuspolen på batteriet og starte opp bilen, la den gå til den blir varm også er alt nullstilt og den har lært seg alle temperaturer? Katalysatorene er som nye og skranger ikke i de. Jeg syntes det er som om antispinnen slår inn og står på hele tiden. Antispinn lampa lyser hver eneste gangen jeg kjører bilen. Tar omtrent 3 min så lyser den og antispinnen fungerer ikke lenger. Kan ha noe med det å gjøre?
bassik Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 glemte vel å si at du måtte sette på igjen batteripolen, ja
Anderslien Skrevet Desember 20, 2007 Forfatter Skrevet Desember 20, 2007 Jeg prøvde det du sa Bassik, men hjalp ingenting. Så tok jeg meg en tur og koblet av lambdasondene. Da gikk plutselig bilen mye bedre. Så bra har den ikke gått på lenge. Så det er lambasondene som har ryki. Skal få kjøpt nye sånne. Så da er problemet løst tror jeg. Ellers legger jeg inn nytt innlegg når jeg har kjøpt nye lambdasonder Takk for all hjelp
bassik Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 hjalp på min 520 som var HEEEELT død i bunn, snakker null drag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå