Gå til innhold

CCFL ringer. godkjenning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal ha godkjenning om 2 månder. ca februar.

har akkurat kjøpt CCFL ringer til de orginale lyktene mine. derfor lurer jeg på om:

blir bilen godkjent selvom jeg har ringene på?

tenkte da på og ha strøm påparklyset lik at jeg kan bare sette inn pæra når jeg skal på eu godkjenning. men jeg har ikke lyktespylere

men må man ha det? er ikke alle som har dette?

jeg har sånn automastisk stryings greier da.

men sier de noe på ringene det skader jo ikke lyset da :S

håper noen kan svare fort. har lyst til og sette de på i dag :D

Skrevet

Det varierer jo ekstremt på hvor du tar den da.. Er det ikke originalt eller E-merket så er det vel tvilsomt.. Men de færreste gidder å se på dette.. Hvertfall om de er litt snille.. Og de fleste gir f... om du ikke har de på..

Men som sagt.. Det varierer.. Det er ikke lov med ettemrontert lys som ikke er e-merket, tuv-godkjent eller u-originalt..

Skrevet

Nei.. tror jeg neppe..

Det er jo ett bittebittebittelite miniproblem da..?!

Som sagt.. Det spørs akkurat hvor du har den hen.. Og også akkurat hvem det er der du har den, som tar Eu'en..

Blir det trøbbel? Ja vel.. Napp ut ledningene da vel..

Skrevet

okei. så det er bare og kople dem ut akkurat da jeg skal på eu kontroll eks?

og sette i parklys pæra? de sier ikke noe på at ringene sitter der?

tror de jeg skal ha eu godkjenning er greite. bilen har vært der noen ganger nå så har en god tone med dem :D

Skrevet

I teorien er det ikke godkjent med AE som parklys da det skal være et parklys på hver side. Med to ringer på hver side blir det litt for mye lys :wink: De fleste steder bryr de seg ikke, men for å være på den sikre siden kan du jo koble fra ringene og putte i pæra på parklysene.

Skrevet
I teorien er det ikke godkjent med AE som parklys da det skal være et parklys på hver side. Med to ringer på hver side blir det litt for mye lys :wink: De fleste steder bryr de seg ikke, men for å være på den sikre siden kan du jo koble fra ringene og putte i pæra på parklysene.

Dette med ant parklys per side... Har ikke E39 etter 2001 AE-ringer originalt? Må jo være "lovlig"...

Skrevet

Tenkte på det selv, men er sikker på at jeg har leste det i et eller annet lovverk. På samme måte er det jo biler som automatisk skifter til tåke/park under en viss hastighet (har jeg blitt fortalt), så bør jo være lovlig det også selv om det står noe annet i lovverket...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...