Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har et problem med at ABS'n ikke fungerer på bilen. Det lyser ingen pærer eller noen ting. Jeg sjekka også sikringsboksen for en stund tilbake, men jeg skal dobbeltsjekke den igjen i morgen. Hvilke andre opplagte feil kan være synderen i dette? Er det dyrt å bytte noe ABS deler om noe har røket?

Skrevet

Hvor sitter disse følerne da? Sitter de fast på selve calipteren? Jeg har aldri lett etter de, og jeg kan ikke huske å ha sett de da jeg skiftet bremseskiver foran, mulig jeg har oversett den da. Er den dyr å skifte forresten? Bare så jeg vet ca hvis den må byttes.

Skrevet

det sitter følere på hver kalipper.... på høyre side foran er det en føler, det går en ledning inn på baksiden av kalippere, på venstre siden er det to ledninger, en til abs og en til bremsekloss føleren... og motsatt høyre og venstre bak... hver føler foran koster ca en 1k... kanskje opp mot 1200... veldig enkleå bytte! kun å hekte av ledningen fra "veggen" i hjulbuen, løsne ledningen, og skru ut føleren med en umbrako... men ta gjerne test for å finne ut hvilken som er ødelagt...kan spare deg for noen kroner ;-) jeg for min del hadde bare en gåen...

har du forresten sett på pæra i dashbordet? kan være forrige eier har tatt ut pære fordi det lyste ;-)

Skrevet

Nei jeg gjorde det bare enkelt å sjekket om ABS sikringa i sikringsboksen var gåen, noe jeg konkluderte med at den ikke var. Men jeg skal sjekke en gang til etter jobb tenkte jeg.

har du forresten sett på pæra i dashbordet? kan være forrige eier har tatt ut pære fordi det lyste

Ja, jeg tenkte på dette også, men nå orker jeg ikke å lirke ut hele instrumentpanelet igjen for å sjekke. Alt jeg vet er at ABS'n ikke fungerer, så det har egentlig ikke så mye å si om pæra funker eller ikke.

EDIT: Jeg kom også på en liten ting til når jeg nevnte instrumentpanelet her. Det som er problemet er at bensinforbruksnåla nå i det siste plutselig ikke går under 1liter, det hender en sjelden gang at den fungerer under 1liter, men som oftest ikke. Gir jeg på litt så funker den, så lenge jeg bruker over litern iallefall, men den stopper på 1liter ca. Dette har egentlig ikke så mye å si, men så er jo jeg litt perfeksjonist og da. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...