Riefarn Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 bilen har gått jevnt på 2000rpm på tomgang fra jeg kjøpte den.. forrige dagen steg det til 2500... rimelig lei, og skal sjekke tomgangsregulatoren, men finner den ikke?? Har sjekket utifra bilde hos GSbildeler, og der sitter den på innsugsbelgen, men det på bildet er en annerledes belg enn hva jeg har! Sånn ca hvor på motoren finner jeg denne? Forøvrig en 84`E30 320 (lånt bilde fra annen tråd)
Richard E34 Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 Vanskelig å si det derre der asså men trodde jo på den motoren at den lå under belgen til innsuget. Ganske sikker på det
turn-in Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 Det er nr. 7 på bildet. Regulatorne finnes i både L og T form, så det er mulig det er forskjell på belgene også.
Riefarn Skrevet Desember 20, 2007 Forfatter Skrevet Desember 20, 2007 der har du samme bilde som GSbildeler... Har ikke den samme innsugsbelgen som vist på det bildet...
Balltre Skrevet Desember 21, 2007 Skrevet Desember 21, 2007 Du skal lete lenge før du finner en tomgangsregulator på den motoren.
Fliid Skrevet Desember 21, 2007 Skrevet Desember 21, 2007 Balltre, betviler overhodet ikke dine kunnskaper (skulle heller øsnke jeg hadde de), men "tomgangsregulatoren" på disse motorene før facelift er vell vann/vakum styrt og H formet. Er en fjær inni der som kan det med og kødde det til på når det blir kaldt og fint i været. https://www.koed.dk/functions/billede.a ... .jpg&map=1 Slik ser den ut. Du finner den ved og følge den ene slangen som går fra bunn av spjeldhus og bakover mot torpedo. Veldig lett og oppdage om man åpner gluggene litt ekstra Her ser du den i ett mer helhetlig bildet, http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/8574.gif Det dere andre snakker om er facelift og ikke den gode gamle Balltre, rett meg om jeg tar feil, men trodde dette systemet var før 85 også.. Helt fra starten med andre ord og ble endret 09/1987 da Motronic 1.3 tok over.
Balltre Skrevet Desember 21, 2007 Skrevet Desember 21, 2007 Det har du sikkert rett i, jeg har aldri brydd meg noe særlig om L/LE-jetronic systemet selv om jeg har et slikt selv. Den nye Motronic M1.1 kom allerede 12/86 i Tyskland. Riktignok var den gamle utgaven uten kat. fortsatt tilgjengelig der mot et prisavslag, men allerede dengang var det en differensiert årsavgift så det ble solgt veldig få uten katalysator etter 12/86 i Tyskland. Noen av disse tidlige kat. utg. før facelift ble nok bruktimportert inn til Norge, og derfor kan man ikke snakke om skillet mellom facelift og før facelift når det gjelder motorstyring.
Riefarn Skrevet Desember 22, 2007 Forfatter Skrevet Desember 22, 2007 Takker så veldig mye! Har ikke noe særlige E30 kunnskaper, men de kommer seg etterhvert som folk her inne kommer med svar og gode forklaringer, takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå