Gå til innhold

Hvor finne tomgangsregulator M20B20?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bilen har gått jevnt på 2000rpm på tomgang fra jeg kjøpte den.. forrige dagen steg det til 2500... rimelig lei, og skal sjekke tomgangsregulatoren, men finner den ikke??

Har sjekket utifra bilde hos GSbildeler, og der sitter den på innsugsbelgen, men det på bildet er en annerledes belg enn hva jeg har!

Sånn ca hvor på motoren finner jeg denne?

Forøvrig en 84`E30 320

(lånt bilde fra annen tråd)

jfgyl4790gj97t1gue31.jpg

Skrevet

Balltre, betviler overhodet ikke dine kunnskaper (skulle heller øsnke jeg hadde de), men "tomgangsregulatoren" på disse motorene før facelift er vell vann/vakum styrt og H formet. Er en fjær inni der som kan det med og kødde det til på når det blir kaldt og fint i været.

https://www.koed.dk/functions/billede.a ... .jpg&map=1

Slik ser den ut. Du finner den ved og følge den ene slangen som går fra bunn av spjeldhus og bakover mot torpedo. Veldig lett og oppdage om man åpner gluggene litt ekstra :)

Her ser du den i ett mer helhetlig bildet,

http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/8574.gif

Det dere andre snakker om er facelift og ikke den gode gamle :)

Balltre, rett meg om jeg tar feil, men trodde dette systemet var før 85 også.. Helt fra starten med andre ord og ble endret 09/1987 da Motronic 1.3 tok over.

Skrevet

Det har du sikkert rett i, jeg har aldri brydd meg noe særlig om L/LE-jetronic systemet selv om jeg har et slikt selv.

Den nye Motronic M1.1 kom allerede 12/86 i Tyskland. Riktignok var den gamle utgaven uten kat. fortsatt tilgjengelig der mot et prisavslag, men allerede dengang var det en differensiert årsavgift så det ble solgt veldig få uten katalysator etter 12/86 i Tyskland. Noen av disse tidlige kat. utg. før facelift ble nok bruktimportert inn til Norge, og derfor kan man ikke snakke om skillet mellom facelift og før facelift når det gjelder motorstyring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...