Gå til innhold

Lakkforskjell etter opprettining

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

Fikk tilbake nilen min fra oppretting igår, å la fort merke til at nylakken var lysere enn gammellakken :cry:

Er dette noe som går seg gtil etter hvert?

eventuvelt noe jeg kan gjøre?

Skrevet

Bare å klage..sikkert ikke lett å få lik lakk som gamle..eg måtte klage 3 ganger på en e36 som eg hadde..tilslutt fikk de det bra..det var front, grill og skjerm..

Skrevet

Fortell dem ditt syn på saken og se om dere kan komme til enighet Ellers kan det være en ide å rubbe bilen skikkelig for å få det til å bli mer likt, eller blir kanskje originallakken da enda mørkere enn den er?

Skrevet

begynn med og klag, kommer du ingen vei med det kan du prøve og polere bare den gamle lakken, bruk skikkelig utstyr, på de nylakkerte delene bruker du bare wax it wet bare for å få en svak glans. Kan fungere. Men vet av flere som får hellakkering hvis det er tydelig fargeforskjell.

Skrevet

Får ikke noe hellakkering for fargeforskjell. Får utflekking på tilstøtende flater. Men dette kommer an på om det er forsikringsselskapet som betalte det eller du selv. Om det er du selv, kan du vurdere om du vil leve med fargeforskjellen, eller om du vil betale for utflekking. Forsikringsselskapet skal sørge for å få bilen i den standen den var før skade. De betaler bare det de absolut må. Eksempelvis... lakker du en forskjerm og det viser seg at det er en vanskli farge, så fargen stemmer dårli. Får du utflekking på dør. Om det er bulker eller riper, vil ikke forsikringen betale for dette. De betaler bare for å få flekka ut farge på døra. Mange farger stemmer veldi dårli og noen går rett i boks. Slik er det bare. Sølv farger går nesten aldri å lakke "kant i kant". Kanskje 1 av 100 stemmer

Skrevet

Uansett så burde de jo ha skygget ut nåt de lakkerte bilen, blir jo nesten alltid forskjell på gammel og ny lakk i alle fall hvis det er metallic farge. det kan jo være 5-7 alternativer på en fargekode.

Skrevet

Fikk lakkert noe annet på bilen en gang, og den fargen stemte veldig bra med fargen som jeg hadde.

Jeg har snakka med verkstedet som fikset bilen nå, og de sa jeg skulle komme inn på januar så skulle lakkererne se på det å finne ut hva de skulle gjøre :wink:

Håper dette ordner seg.

Er snakk om ene sideskjærmen, framfanger, grill, bakfanger og bakende.

Skrevet
Uansett så burde de jo ha skygget ut nåt de lakkerte bilen, blir jo nesten alltid forskjell på gammel og ny lakk i alle fall hvis det er metallic farge. det kan jo være 5-7 alternativer på en fargekode.

Da jeg fikk lakkert et stykke oppover bakskjermen på mørk grønn metallic E34 kunne man ikke se forskjell, og den gamle lakken var da 13 år gammel. Skikkelig lakkerer er det man trenger. De bruker ikke lakkode men fargemåler.

Skrevet

Nytter ikke å bare plande etter lakk koden nei, blir aldri 100%.

Må bruke farge kort, feks i RM sitt system var det 23 forskjellige fargenøyanser til den rød fargen som er på toyota corolla, en tett farge!

Mye bedre å ta seg litt tid å sjekke fargen imot fargekortet, enn å må utflekke fargen på flere deler..

Utdanner meg til lakker å oppretter selv så ;)

Skrevet

ja, klart at man må se på fargeprøvene. Men er slettes ikke fargen stemmer fordi. Sånn er det bare. Men da ser man det hvertfall. Så en kan bedømme om det trengs utflekking. På farger med klarlakk har ikke det noe med saken å gjøre at lakker er gammel. Er ikke selve fargen som blir matt da. En god rubbing på tilstøtende flate er det som trengs. Vanli tett farge uten klarlakk er en annen sak. Men den skal jo være ganske så slitt for at den ikke skal gå å få rubba opp skikkli. Å når bileier har stellt så dårli med lakken på bilen. Bryr han seg vel heller ikke om det blir litt fargeforskjell heller. Kan jo ikke kreve at verkstredet skal rubbe å polere bilen bare for å eksempelvis lakke en forskjerm

Skrevet

Kjell Z3: Ja, kan vel være ett bra redskap å ha sånn scanner. Er ikke alle verksted som har det. Koster visst skjorta. Har dessuten hørt litt forskjelli der åsså. men man kan jo ikke forvente seg en tryllemasin heller

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...