Kjell Z3 Skrevet Desember 22, 2007 Skrevet Desember 22, 2007 Kjell Z3: Ja, kan vel være ett bra redskap å ha sånn scanner. Er ikke alle verksted som har det. Koster visst skjorta. Har dessuten hørt litt forskjelli der åsså. men man kan jo ikke forvente seg en tryllemasin heller Det det jo bare et fantastisk hjelpemiddel, tryllingen er det lakkereren som må stå for. Han som lakket for meg ble nr 2 eller 3 i OL i lakkering for noen år siden. Har lakket litt 2 ganger for meg, og like imponert begge gangene. Han tror jeg kan trylle litt:-)
Hawkon88 Skrevet Desember 22, 2007 Skrevet Desember 22, 2007 Kjell Z3: Ja, kan vel være ett bra redskap å ha sånn scanner. Er ikke alle verksted som har det. Koster visst skjorta. Har dessuten hørt litt forskjelli der åsså. men man kan jo ikke forvente seg en tryllemasin heller Det det jo bare et fantastisk hjelpemiddel, tryllingen er det lakkereren som må stå for. Han som lakket for meg ble nr 2 eller 3 i OL i lakkering for noen år siden. Har lakket litt 2 ganger for meg, og like imponert begge gangene. Han tror jeg kan trylle litt:-) ol som i olympiske leker? inngår dette i sommer eller vinter ol?
Berre83 Skrevet Desember 22, 2007 Skrevet Desember 22, 2007 Uansett så burde de jo ha skygget ut nåt de lakkerte bilen, blir jo nesten alltid forskjell på gammel og ny lakk i alle fall hvis det er metallic farge. det kan jo være 5-7 alternativer på en fargekode. Da jeg fikk lakkert et stykke oppover bakskjermen på mørk grønn metallic E34 kunne man ikke se forskjell, og den gamle lakken var da 13 år gammel. Skikkelig lakkerer er det man trenger. De bruker ikke lakkode men fargemåler. Er ikke alle lakkeringsverksteder som har fargemåler enda.
elementz Skrevet Desember 22, 2007 Skrevet Desember 22, 2007 grundig polering med riktige produkt gjør jo underverk..
Berre83 Skrevet Desember 22, 2007 Skrevet Desember 22, 2007 Jo, men er det feil nyanse så er det feil nyanse... Hjelper ikke å polere da.
Morten1989 Skrevet Desember 23, 2007 Forfatter Skrevet Desember 23, 2007 ja, klart at man må se på fargeprøvene. Men er slettes ikke fargen stemmer fordi. Sånn er det bare. Men da ser man det hvertfall. Så en kan bedømme om det trengs utflekking. På farger med klarlakk har ikke det noe med saken å gjøre at lakker er gammel. Er ikke selve fargen som blir matt da. En god rubbing på tilstøtende flate er det som trengs. Vanli tett farge uten klarlakk er en annen sak. Men den skal jo være ganske så slitt for at den ikke skal gå å få rubba opp skikkli. Å når bileier har stellt så dårli med lakken på bilen. Bryr han seg vel heller ikke om det blir litt fargeforskjell heller. Kan jo ikke kreve at verkstredet skal rubbe å polere bilen bare for å eksempelvis lakke en forskjerm Hvis det er meg du sikter til, så er lakken på bilen meget godt holdt! har jo som nevnt tiligere fådd lakkert noe tiligere som jeg ikke så forskjell på Lakken er foresten BMW Granitzium metalic
Magge Skrevet Desember 23, 2007 Skrevet Desember 23, 2007 Morten1989: Snakka bare generellt. Men du kan gå på ett verksted der de bruker for eksempel spies hecker å få lakkert noe på bilen din. Åsså viser det seg at fargen ikke stemmer for fem flate øre. Mens en annen plass de for eksempel bruker sikkens går lakken rett i boks. Er forskjell på lakkmerkene åsså. Hos noen stemmer en farge, mens hos anfre stemmer den dårli.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå