Bjørn 320 Skrevet Desember 21, 2007 Share Skrevet Desember 21, 2007 Hei! Kjøpte xenon-kit her på forumet til nærlys og fjernlys på min E36 (H7), og dei har stort sett funka finfint Men... av og til når eg skrur på fjernlysa (spesielt når dei er kalde og motoren går på lavt turtall) høyrer eg litt "knitring" i stereoen akkurat i det lysa blir tent. Har faktisk også opplevd eit par ganger at nødblinken har skrudd seg på... Reknar med dette skjer pga. den høge tennspenninga til pærene... Forslag til å bli kvitt dette? Takk for alle svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
en325ic Skrevet Desember 21, 2007 Share Skrevet Desember 21, 2007 dplig strøm på batteri? dålig jord en plass? polene sitter godt på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Desember 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2007 Batteriet funkar heilt knall, aldri hatt startproblem uansett kulde. Så trur ikkje det er problemet... Går ut frå det er spenningspulsen som kjem som forstyrrar resten av el-nettet... vil berre vite korleis eg kan bli kvitt denne Kondensator i parallell f.eks? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
en325ic Skrevet Desember 21, 2007 Share Skrevet Desember 21, 2007 hmm trur d e kondensator på mine kit! har ikke dette problemet! men hørtes nu litt snodig ut. får håpe det er noen guruer her inne som vet hva problemet er! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Desember 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2007 Finst det spesielle "plug-and-play"-kondensatorar? Eller må eg mekke til noko sjøl i tilfelle? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Desember 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2007 Bumpibump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReBell Skrevet Desember 21, 2007 Share Skrevet Desember 21, 2007 Vet at det er noen som har samme problemet på en Mercedes, og kjøpte denne: http://www.dybvik-trading.no/product.asp?p=4684 Det er trolig spenningen ved tenning som er problemet. Har ikke opplevd dette problemet på noen av bilene jeg har solgt xenonkit til... Ts kontakt med selger og høre om han fikser en slik wire fix. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Desember 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2007 Takker Spørst om det må bli ein slik ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsen Skrevet Desember 21, 2007 Share Skrevet Desember 21, 2007 Kondensatoren er nok gåen. ja. En kondensator kobler du bare mellom + og - til før ballasten til lysene, men kondensatoren må være av riktig størrelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Desember 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2007 Gåen? Var slik når eg kjøpte lysa og men Kor stor bør den være? Kan ikkje vere så vanskeleg å mekke til... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsen Skrevet Desember 21, 2007 Share Skrevet Desember 21, 2007 Gåen? Var slik når eg kjøpte lysa og men Kor stor bør den være? Kan ikkje vere så vanskeleg å mekke til... Da kan det hende at det ikke følger med støy kondensator. Det beste er nok å kjøpe en støykondensator fra noen som selger xenon lys. Hvis ikke så kan du finne frem formelen for utregning med kondensator. Vil tippe at støyen ligger på runnd 500-2000 hz men ingen garanti. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Desember 21, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2007 Oki... Bør vel kanskje funke med den som REBell kom med oppi her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Desember 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2007 Bump bump...fleire gode tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå