steffen- Skrevet Desember 21, 2007 Share Skrevet Desember 21, 2007 har drevet og koplet litt i bilen nå. og etter jeg er ferdig kommer den lyden på høytalerne. hvorfor? jeg har tatt ut spiller og mens jeg holdte i den så var lyden der ennå. :S har teipet koplingene mellom fonokablene mine og remote og antenne bak cd spiller. jeg har forsterker. de er jorda til hver sin baklykt. noen som vet hvor lyden kan komme fra. har 2 fono kabler. den ene ligger midt i bilen mens den andre ligger sammen med den ene høytaler ledningen på passasjer siden. deretter under setet bak og inn på forsterkern. skøten på den kablen er under baksetet. den har jeh teipet, jeg aner ikke hvor lyden kan komme fra. noen som har noen innspill? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 21, 2007 Share Skrevet Desember 21, 2007 Les det som er øverst på bilstereosiden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Desember 22, 2007 Share Skrevet Desember 22, 2007 kan være en "dings" i spilleren din som er gåen pga dårlig jording. jeg måtte levere spilleren min inn til bilstrereospesialisten, og fikk den tilbake noen uker etterpå. da var problemet løst. ville prøvd med en annen spiller først. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffen- Skrevet Desember 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2007 okei. men kan ikke tro det er spiller. men fono kablen lgger under baksetet. det er der bensinpumpa er :S kan ha noe sammenheng. jeg har heller ikke isolært den fono kablen. og de fire fono kablene ligger sammen med remote og antenne i samme hull inn ti spillern. det tror jeg også er en sammenheng. skal sjekke ut litt mere. skal også jorde forsterkerne på samme baklykt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffen- Skrevet Desember 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2007 noe sånt tror jeg det ligger i bilen. ikke jeg som har kopla altder men men. enten som ligger strømledningen sånn eller ligger den i midten. men skal få prøvd og løse støy problemmet nå. må nesten legg opp alt til sommer igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Berre83 Skrevet Desember 22, 2007 Share Skrevet Desember 22, 2007 Jord til baklykt??? Pleier aldri å vare godt nok det. Ligger strømkabelen ved siden av phonokabelen? Det kan gi turbolyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Desember 24, 2007 Share Skrevet Desember 24, 2007 jeg har samme problemet, og jeg har jordinga på vingemuttra til jekken.. fant ikke noe annet i farta. har og signalkabel ved strømkabel, men det er vare snakk om en 30-40cm da jeg har batteri i baksetet. kan det være nok til slik turbostøy? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Desember 31, 2007 Share Skrevet Desember 31, 2007 Sånn uling pleier jo å være dårlig jording så jeg ville begynt der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loffen Skrevet Januar 5, 2008 Share Skrevet Januar 5, 2008 Fikk uling i min pioneer. En jordingsbane i spilleren som er gåen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmer 3 Skrevet Januar 9, 2008 Share Skrevet Januar 9, 2008 har du skjekket gynnamoen om den er løs, om jordinga til motoren sitter, eller om det er vann/olje nede på pluggane. har du kobla høytalerene til spilleren eller forsterker. hvis spilleren er jodinga til den dårlig eller så er spilleren fucka Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffen- Skrevet Januar 9, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2008 jeg hadde høytaleren på egen forsterker. men har nå koplet dem inn igjen på spiller. der spiller de greit nok. så orker ikke og stresse mere før til sommern. men nå får jeg ikke noe signal til forsterkern nå men skal gå over remote ledningen. er 2 punkter der den er skøtet. skal lage nye der. skjer det ikke noe etter dette så vet jeg ikke : p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwm535i Skrevet Januar 10, 2008 Share Skrevet Januar 10, 2008 ett lite tips den tynne ledningen som er imellom phonokablene er ment til jord ikke bruk denne til remote den skal jordes i ene enden og isoleres i andre enden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffen- Skrevet Januar 10, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2008 ja den har jeg ikke rørt. er ikke tilkoplet noe den : p ligger en egen remote ledingen isloært. det samme er fonokablene. hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethMartinsen Skrevet Januar 11, 2008 Share Skrevet Januar 11, 2008 har hatt samme problemet før, det fiksa jeg så enkelt som at jeg tok en høytaller kabel å teipa rundt der phonokabelen går inn i inntaket på spilleren, så skrudde jeg andre enden fast i hølet bak på spilleren.. lagde jording da med andre ord =P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
harryy Skrevet Januar 11, 2008 Share Skrevet Januar 11, 2008 jeg har samme problemet, og jeg har jordinga på vingemuttra til jekken.. fant ikke noe annet i farta.har og signalkabel ved strømkabel, men det er vare snakk om en 30-40cm da jeg har batteri i baksetet. kan det være nok til slik turbostøy? Batteriet må da være koblet til jord en eller annen plass, må da gå ann å jorde til spilleren på samme plass, da får du ihvertfall en god kobling. Generelt aldri lurt å legge strøm og signal ilag. Om mulig prøv å unngå å krysse kablene også. Prøv også å unngå å legge den i nærheten av bensinpumpe og lignende. Om du har batteriet under baksetet kan jeg ikke tenke meg at det er utrolig lurt å legge signal kabel på den siden batteriete er. Det kan også lønne seg å kjøpe ordentlig skjermet signalkabler og koble skjermen til jord (ikke begge sider). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå