Gå til innhold

dynamo lyd på høytalerne


Anbefalte innlegg

har drevet og koplet litt i bilen nå. og etter jeg er ferdig kommer den lyden på høytalerne. hvorfor?

jeg har tatt ut spiller og mens jeg holdte i den så var lyden der ennå. :S

har teipet koplingene mellom fonokablene mine og remote og antenne bak cd spiller. jeg har forsterker. de er jorda til hver sin baklykt.

noen som vet hvor lyden kan komme fra.

har 2 fono kabler. den ene ligger midt i bilen mens den andre ligger sammen med den ene høytaler ledningen på passasjer siden. deretter under setet bak og inn på forsterkern. skøten på den kablen er under baksetet. den har jeh teipet,

jeg aner ikke hvor lyden kan komme fra. noen som har noen innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være en "dings" i spilleren din som er gåen pga dårlig jording. jeg måtte levere spilleren min inn til bilstrereospesialisten, og fikk den tilbake noen uker etterpå. da var problemet løst.

ville prøvd med en annen spiller først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei. men kan ikke tro det er spiller. men fono kablen lgger under baksetet. det er der bensinpumpa er :S kan ha noe sammenheng. jeg har heller ikke isolært den fono kablen.

og de fire fono kablene ligger sammen med remote og antenne i samme hull inn ti spillern. det tror jeg også er en sammenheng. skal sjekke ut litt mere. skal også jorde forsterkerne på samme baklykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du skjekket gynnamoen om den er løs, om jordinga til motoren sitter, eller om det er vann/olje nede på pluggane.

har du kobla høytalerene til spilleren eller forsterker. hvis spilleren er jodinga til den dårlig eller så er spilleren fucka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde høytaleren på egen forsterker. men har nå koplet dem inn igjen på spiller. der spiller de greit nok. så orker ikke og stresse mere før til sommern. men nå får jeg ikke noe signal til forsterkern nå men skal gå over remote ledningen. er 2 punkter der den er skøtet. skal lage nye der. skjer det ikke noe etter dette så vet jeg ikke : p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har samme problemet, og jeg har jordinga på vingemuttra til jekken.. ;) fant ikke noe annet i farta.

har og signalkabel ved strømkabel, men det er vare snakk om en 30-40cm da jeg har batteri i baksetet. kan det være nok til slik turbostøy?

Batteriet må da være koblet til jord en eller annen plass, må da gå ann å jorde til spilleren på samme plass, da får du ihvertfall en god kobling.

Generelt aldri lurt å legge strøm og signal ilag. Om mulig prøv å unngå å krysse kablene også. Prøv også å unngå å legge den i nærheten av bensinpumpe og lignende.

Om du har batteriet under baksetet kan jeg ikke tenke meg at det er utrolig lurt å legge signal kabel på den siden batteriete er.

Det kan også lønne seg å kjøpe ordentlig skjermet signalkabler og koble skjermen til jord (ikke begge sider).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...