Hyggmaister Skrevet Desember 22, 2007 Share Skrevet Desember 22, 2007 Må bytte kamaksling på motoren min. I den anledning vurderer jeg å kjøpe kvasskam - men passer denne rett nedi? Eller må jeg da kjøpe nye ventilløftere ol? Har hørt noe om dette, men vet ikke noe sikkert. Hadde vært greit å vite Litt kjipt å legge penger i trim som ikke kan brukes (Kjappe) svar tas imot med spesielt stor takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet Desember 22, 2007 Share Skrevet Desember 22, 2007 På min forige E36 bytta jeg bare kam og ikke no mer.. Gikk fint det,men bedre om du bytter til sterkere ventil fjærer! Da kan du dra den lengere ned på rødfelte på turtallet . Kjøp et skikkelig merke på kamen når du først er i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Desember 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2007 Ja er inne på koed og kikker. Regner med det må være skikkelige saker Var bilen din en før-1994 modell (m40-utgaven)? Finner verken originale eller sterkere ventilfjærer på koed jeg...Men regner uansett med at jeg bestiller med nye løftere og vippearmer, for å få bytta dette også...(høres slitt ut) Hvor lenge kjørte du med dette mikke? Gikk ting greit sånn egentlig, eller burde fjørene vært byttet for mer enn prestasjonens skyld? Og ikke minst - gikk det merkbart bedre? (er det verdt en tusenlapp ekstra?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Desember 22, 2007 Share Skrevet Desember 22, 2007 Vet enn fra bmwccn telemark hadde gjort dette med sin E36 316/318 uvistt. Samme bil tror jeg er med fra bmwccn telemarks videoen og må si det går utrolig bra selv ikke lyden av 6` ikke er med. Ove Kvam fra bmwccn ut ifra hva jeg har sjønnt er den personen du skal prøve spørre om M40 motorer. Er du bmwccn medlem og heldig får di kvalitets svar. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Desember 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2007 Takker for svar Er ikke medlem i bmwccn, og er vertfall ikke aktuelt før over nyttår Om flere har eller har hørt erfaringer, tar jeg imot innspill med takk Om mikke kunne gitt ett hint om bilen ble noe kjappere hadde jeg og vært takknemmelig Ellers god jul folks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet Desember 24, 2007 Share Skrevet Desember 24, 2007 Jeg hadde M40 1991modell . Er bra cam merke vil si DR.SCHRICK koed har det merke tror jeg. Sterkere ventil fjører får du her- http://www.mobeck.com/MT/Cattilbehor.asp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet Desember 24, 2007 Share Skrevet Desember 24, 2007 Hadde merkbar effekt på min værtfall,holdt følge med en M40B18 og jeg hadde M40B16 allså 316i . Den orginale cam er veldig svak. Så om du bytter for du en mye bedre kam værtfall. Helt klart en fordel å ha sterkere ventil fjører for dem er mer tilpassa kammen. Og dem er ikke så veldig dyre heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet Desember 24, 2007 Share Skrevet Desember 24, 2007 Oxo grenrør har merkbar effekt på denne motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Desember 25, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2007 Tusen takk Mikke! Har nå sendt en forespørsel på mobeck, med kam, fjører, løftere og vippearmer, samt oljerør Vet ikke om de fører originaldeler, men kan kjøpe det en annen plass i så fall:) Grenrør får vi ta senere, nå er det viktigste å få bilen til å gå...For selvsagt er koed stengt i jula Men ventilfjærene, dvs at jeg bør kjøpe 8 stk doble fjører? Da disse er sterkere enn enkle? Korrekt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå