Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

Bilen min døde på veien i dag... Plutselig slukna den bare sakte men sikkert.

Den får bensin, den får strøm, den var ikke overoppheta... Når jeg prøver å starte så slår startern, og den gir antydninger til å skulle starte, men får aldri dratt ordentlig igang.

Noen sjekkpunkter jeg kan gå igjennom for å utelukke noe mer? Litt vanskelig å få den på service akkurat nå tenker jeg.

På forhånd hjeeeeeertelig takk for alt av hjelp og ideer.

Skrevet

haha! akkurat det samme skjedde meg i morrest! la inn en skrens, og der ville ikke motor mer! funderte på det meste, men fant ut att bensinpumpa ikke gikk som den skulle, koblet 12v direkte på! den startet i 5 sek og stoppet! så koblet jeg tilbake alt som det var før og den starta og gikk plutselig vidre:) hvor sikker er du på att du har bensin?

har foresten hadd samme problemet på 325 turbomotor! da jikk den fint på kvelden, kom morgenen etter og det var ikke tegn til liv! prøvde alt mulig rart! men byttet plugger og da starta den tvert!

det hjelper kanskje litt om du sier ossn motor det er?

Skrevet

Ja bombesikker på at det er bensin, stappfull tank. Sjekka også at det kommer bensin fra pumpa (tok av slangen ved motor). Har ikek sett på pluggene, men det kan jeg sjekke i morra. Andre ting?

Det er en e30 316ia 90'. er ikke noe sånn super inn i det her enda, men det er jo en helt standard fabrikk motor. Ikke gjort noe kluss. Gått 110 bare.

Skrevet

sjekk att hjerne har jording den skal ha!

stikk ett skrujern bortpå en dyse og lytt til mens noen drar på starteren! du skal høre att de "tikker"

greitnok att du har bensin, men har du tilstrekkelig med bensintrykk?

sjekk for jording, + kabel på coil. gå over det meste av ledninger

prøv å trillstart?

Skrevet

Jepp, skal få sjekka de tingene i morra. Det er bra bensintrykk ja!

Det er automat, så trillestartinga går dårlig.

Den har brukt en del vann i det siste også synes jeg, så var noen som foreslo at det kunne være toppen som har røket?

Skrevet

æsj... er ikke noen super mekaniker, så lenge det bare er å skru av og så på med ny går det greit... Om det er noen som har lyst på jobben, så betaler jeg gladelig for å få satt den bort!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...