Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har du hatt det?? Og hvis du leser litt lengre opp, så tolker jeg svaret hans som at det kommer ved ujevn vei, pådrag og nedbremsing..

Enkelt spørsmål "Vegard" Hvor er bærebruene festet hen? Er de KANSKJE festet i karosseriet? NEI, de er festet i TRAVERSEN.. Hvis opphenget til traversen er ødelagt.. Vil ikke disse da KUNNE forplante seg??

Og for å MOTBEVISE at du tar FEIL.. Så har jeg hatt det sjøl.. Og JA det skrangla ved ujevn vei, humper, dumper, pådrag, nedbremsing, giring.. Hvis du tviler kan du se selv på prosjekttråden min..

Sier ikke at det ER dette.. Men bare motbeviser din "påstand"..

Skrevet
  Mikaelft skrev:
1. Foring i bakkant av dørstokken

2. Karosseribrudd i opphenget til traversen

3. Tårnlager

Hva er en travers?

Hmmm, hva skal jeg tru på?:(

Enkelt og greit.. Disse symptomene KAN påvises ved følgende..

nr. 1: Du sparker i i bakkant av dekket.. Klunkelyd = bærearmsforing..

nr. 2: Du setter på brekket og vogger bilen frem og tilbake på gir.. Klikkelyd = brudd i opphenget

nr 3: Du humper på bilen.. Klunkelyd = tårnlager..

Dette kan jo gå litt om hverandre.. Men her har du en grei peikepinn.. Slutt å tull nå og kom deg ut å sjekk!

Skrevet

Uten at jeg har tenkt å være like stor i kjeften tilbake til deg "Teddysen" så har jeg vært borti det problemet selv med at et av de fremste opphengene til traversen gir etter, og når du da gasser så trykkes det opp i bilen og smeller tilbake og ødelegger da med tiden det motsatte feste bak. Knaker og styrer.

Og da kom det INGEN lyd ved kjøring på humpete vei med mindre du slapp eller ga mer gass.

Nå vet ikke jeg hvor sunn du faktisk har klart å kjørt den stakkars bilen din, og kom det noe lyd i humper så kommer det uansett mer ved pådrag fordi det er da det blir belastning på traversen.

Og da mener jeg at det IKKE er opphenget til traversen din det er noe problem med "Mikaelft".

Skrevet
  Vegard skrev:
Uten at jeg har tenkt å være like stor i kjeften tilbake til deg "Teddysen" så har jeg vært borti det problemet selv med at et av de fremste opphengene til traversen gir etter, og når du da gasser så trykkes det opp i bilen og smeller tilbake og ødelegger da med tiden det motsatte feste bak. Knaker og styrer.

Og da kom det INGEN lyd ved kjøring på humpete vei med mindre du slapp eller ga mer gass.

Nå vet ikke jeg hvor sunn du faktisk har klart å kjørt den stakkars bilen din, og kom det noe lyd i humper så kommer det uansett mer ved pådrag fordi det er da det blir belastning på traversen.

Og da mener jeg at det IKKE er opphenget til traversen din det er noe problem med "Mikaelft".

Eneste grunn til at jeg retter på din uttalelse er fordi du uttaler deg om en sak du tydeligvis ikke har peiling på.. Selvfølgelig KAN det bli lyd på ujevn vei ved traversbrudd, fordi øvre og nedre bærebru/armer er fester i traversen som lager lyden..

Jo takk.. Hadde det hele veien fra liten sprekk til høl tvers igjennom så har nok fått med meg at det lager lyd på ujevn vei, da du legger hele belastningen over ujevn vei over på TO foringer i opphenget.. For min del så var det høl høyre foran OG venstre bak..

jeg foreslo det som en løsning, fordi jeg mente at en lyd, som er ved ujevn vei, gasspådrag og nedbremsing, og som høres ut som en skrutrekker mot metall er AKKURAT slik ett alvorlig karosseribrudd ville høres ut som.. Så kommer du og totalt tilbakeviser det? Selvfølgelig blir jeg irritert da du kommer og sier det er BULL? Selvfølgelig er det ikke nødvendigvis at det blir lyd, det spørs jo hvordan bruddet er, men du kan IKKE utelukke det for det om?

Og når det kommer til "stakkars bil" så må jeg nesten le.. Min som er påkosta 100 000 i styling, slitedeler, oppussing, forsterkninger osv. det siste året er nok veldig sliten å stakkarslig..

Kom gjerne med din oppfatning av problemet.. Kom gjerne med din løsning.. Men om du ikke 100% sikkert kan tilbakevise det.. Så kan du simpelthen ikke gjøre nettopp det.. Jeg hadde jo ikke giddi å slengt ut om karosseribrudd om jeg ikke visste åssen ett karosseribrudd høres ut, og vet at det er ett normalt problem på denna bilen..

karosseribrudd i travers er noe BMW selv omtaler som ett problem i kategorien "når det skjer!"... Ikke "hvis det skjer"..

Skrevet
  Teddysen skrev:
  Mikaelft skrev:
1. Foring i bakkant av dørstokken

2. Karosseribrudd i opphenget til traversen

3. Tårnlager

Hva er en travers?

Hmmm, hva skal jeg tru på?:(

nr. 1: Du sparker i i bakkant av dekket.. Klunkelyd = bærearmsforing..

nr. 2: Du setter på brekket og vogger bilen frem og tilbake på gir.. Klikkelyd = brudd i opphenget

nr 3: Du humper på bilen.. Klunkelyd = tårnlager..

Ikke nr1, ikke nr2... må være nr3 da gitt

Skrevet

Har akkurat det samme jeg, trodde bare det var demperen som var gåen jeg. Kan ikke si at noen av de tingene 1,2,3 lager lyd hos meg når jeg prøver det :\

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...