ThomasM Skrevet Desember 23, 2007 Share Skrevet Desember 23, 2007 Hei Jeg sliter med at vifta virker når den vil virke.. Har hatt en post her før og da mente noen det kunne være selve vifta som blåser lufta.. Se post under for bedre forklaring.. Men kjenner det kommer litt trykk av vifta når jeg kjører i 60 km/t ++, men det er fint lite! Noen som vet om en DIY for og finne vifta og evt en måte og teste den på ? Så jeg har noe og gjøre i romjula hehe God jul! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Desember 23, 2007 Share Skrevet Desember 23, 2007 For og spørre utrolig dumt, mener du ikke vifta går overhodet eller at det kommer bare kald luft? Blei litt forvirra her.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasM Skrevet Desember 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2007 hehe.. Vifta funker når den vil virke.. Stopper plutselig litt under kjøring og kommer tilbake igjen. Hører også den blåser kraftig, svakt, kraftig, svakt om hverandre iblandt.. Og i dag når jeg var og kjørte virket den ikke i det hele tatt.. Blåser varmt, ikke kaldt =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasM Skrevet Desember 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 24, 2007 Var ute og starta bilen nå for og få den varm før jobb. men nei varmeapparatet virker ikke, kan det være viftemotoren som har tatt kvelden ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Desember 24, 2007 Share Skrevet Desember 24, 2007 Hadde samme problemet på min, da var det ladinga som var problemet. Før viftemotoren havarerer er det veldig vanlig og høre en skrike lyd /dunke lyd fra vifta. Men du kan skjekke den ved og sette 12V rett på vifta, da vil den gå i trinn 4 om jeg ikke husker helt feil. Kjekt og koble fra kablene på viftemotoren først.. Viftemotoren ligger bak ett deksle som er på torpedovegg. Det dekselet der er det som dekker til for at du kan se litt mer. mellom innsug og torpedovegg, under det plastikk huset som stikker ut av torpedo hvor det ligger mye styrngskabler til motoren. Dette dekker til selve viften, nr2, 3 og 4. Motoren ser slik ut nr.1 ; Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasM Skrevet Desember 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 24, 2007 Tusen takk for bra info Dette virket som er litt for avansert for meg og finne ut hva som er feil.. Får sette den inn på verksted eller få noen til og se på den.. Skrudde opp litt i sta og så.. Men er ikke noe mekaniker så tørr ikke gjøre alt for mye skade Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Desember 24, 2007 Share Skrevet Desember 24, 2007 Trenger ikke store peilen for og få til dette, må bare tørre og skru av noen deksler her og der .. Men har du en kompis med bittelitt peil så kommer dere så langt atte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasM Skrevet Desember 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 24, 2007 Trenger ikke store peilen for og få til dette, må bare tørre og skru av noen deksler her og der .. Men har du en kompis med bittelitt peil så kommer dere så langt atte. hehe.. veit var og så litt i sta, så ut så den lå veldig lett til.. Men hvordan kan jeg få koblet den rett på 12volt ? rett på batteriet ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Desember 24, 2007 Share Skrevet Desember 24, 2007 ligger lett til ja. ja, rett på batteriet Edit; Så ett par kabelstumper er kjekt og ha liggende så du får gitt strøm til vifta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasM Skrevet Desember 26, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2007 hehe.. Har nå fått ut motstanden.. Hvordan kan man se om den er gåen ? den ser ikke noe svidd ut eller no.. Har ikke fått kjøpt ny siden alt har stengt #¤%& Så om noen har en liggende og bor i akershus området er det bare og rope ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Desember 26, 2007 Share Skrevet Desember 26, 2007 Bare å finne ut hvor mange ohm den skal være på det, for så og måle med multimeter. Ikke så vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasM Skrevet Desember 26, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 26, 2007 Tok ut motstanden og vasket den skikkelig og satte den tilbake, og viften har aldri funket bedre en nå hehe.. så da var ingenting gåent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poison_4 Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 heisann, har samme problem som du har , viften kommer og går, og av og til virker ikke i det hele tatt :S kansje mot standen på min også då ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå