Gå til innhold

Vifta funker ikke!

ThomasM
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg sliter med at vifta virker når den vil virke.. Har hatt en post her før og da mente noen det kunne være selve vifta som blåser lufta.. Se post under for bedre forklaring.. Men kjenner det kommer litt trykk av vifta når jeg kjører i 60 km/t ++, men det er fint lite! :(

Noen som vet om en DIY for og finne vifta og evt en måte og teste den på ? Så jeg har noe og gjøre i romjula ;) hehe

God jul! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. Vifta funker når den vil virke.. Stopper plutselig litt under kjøring og kommer tilbake igjen. Hører også den blåser kraftig, svakt, kraftig, svakt om hverandre iblandt.. Og i dag når jeg var og kjørte virket den ikke i det hele tatt.. Blåser varmt, ikke kaldt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet på min, da var det ladinga som var problemet. Før viftemotoren havarerer er det veldig vanlig og høre en skrike lyd /dunke lyd fra vifta. Men du kan skjekke den ved og sette 12V rett på vifta, da vil den gå i trinn 4 om jeg ikke husker helt feil. Kjekt og koble fra kablene på viftemotoren først.. Viftemotoren ligger bak ett deksle som er på torpedovegg.

8608_p.png

Det dekselet der er det som dekker til for at du kan se litt mer. mellom innsug og torpedovegg, under det plastikk huset som stikker ut av torpedo hvor det ligger mye styrngskabler til motoren.

8873_p.png

Dette dekker til selve viften, nr2, 3 og 4.

Motoren ser slik ut nr.1 ;

143850_p.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for bra info :)

Dette virket som er litt for avansert for meg og finne ut hva som er feil.. Får sette den inn på verksted eller få noen til og se på den.. Skrudde opp litt i sta og så.. Men er ikke noe mekaniker så tørr ikke gjøre alt for mye skade :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke store peilen for og få til dette, må bare tørre og skru av noen deksler her og der .. Men har du en kompis med bittelitt peil så kommer dere så langt atte.

hehe.. veit :) var og så litt i sta, så ut så den lå veldig lett til.. Men hvordan kan jeg få koblet den rett på 12volt ? rett på batteriet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...