Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Netopp bytta toppakning til en Mls pakning 3,5m og arp bolter.

Så tok jeg den på en test runde men synes den dro så lite iforhold til hva den gjorde før når jeg hadde org pakning. kan jo ha noe med kompen og gjøre og..

Men på turbotryksmåleren så vistes det at den ikke lada noe over 0 bar, altså..viseren på måleren gikk fort opp ifra -5 til 0 men ikke noe over, men syntes alikavell turboen ladet.. men ikke som før.. høre tilbakeslag i turboen og når jeg slapp gassen.

Kan det være trykk lekasje i noen av trykkrørene? eller kan det være at jeg har brukt gamle pakninen imellom turbo og manifold? og er spesielt 1 skrue jeg ikke kommer til å får nesten ikke stramma.. er jo 4 skruer totalt i manifolden som fester turboen..

Pakningen var også delt i to på en måte å ganske flatklemt..men trodde kansje den holdt jeg men er ikke sikker, hva dere tror?

taker for svar

Skrevet

Høres ut som om du har fått for lite komp.

Alltid regn ut komp, ikke bare prøv deg fram. 3,5mm toppakning har mye å si for komp!

Skrevet
Høres ut som om du har fått for lite komp.

Alltid regn ut komp, ikke bare prøv deg fram. 3,5mm toppakning har mye å si for komp!

hmm hvordan regner jeg ut kompen da?

En annen jeg har snakket med mener hvordan den går på tomgang ikke har noe med kompen og gjøre..

Men at den liksom ikke trekker helt som den skal er jeg usikker på.

Har også fått anbefalning om å kjøpe 3,5mm pakningen.

Men mener du at den trekker dårlig pga for lite komp eller?

Skrevet

Det ligger massevis av poster på forumet om hvordan man regner ut og måler komp, er bare å søke litt. Er det for mye komp. antennes bensin før den skal, og da lever ikke motorn lenge. Er det for lite komp får du ikke nok trykk i sylindrene og tenninga blir dårlig og motoren blir slapp, som du beskriver. Skjønner ikke helt hvorfor du skulle bytte toppakning om komp. var rett i utgangspunktet? Går toppakninga ofte så prøv å få fresa ut sirkler rundt hver sylinder og legg "pinaotråd" eller slike ringer rundt som skjærer seg inn i toppakninga. Ligger masse poster på forumet om du søker og leser litt.

Skrevet

Okey, har søkt å lest litt nå men fant ikke noe poster om hva 3,5mm mls pakning vill utgjøre på en m50b25 motor uten vanos..

Vist det er noen som har montert slikt før på denne motoren, Får jeg riktig komp forhold? tenker å lade 0-7 bar turbotrykk ca.

Skrevet

Komp forhold;

For å regne ut kompforhold tar man volumet i en sylinder og deler på volumet som gjenstår i forbrenningskammeret når stempelet står helt øverst.

Skrevet

Det hørtes ut som en trykklekasje i mine ører da. Noen rør kan virke tette, men begynner å lekke så fort det går over til overtrykk. spray startgass over trykkrørene og hør etter om turtallet endrer seg mens den går på tomgang. Pass på å ikke sett fyr på noe!

Skrevet

Hehe ja skjønner, okey takk for svar, har også plana toppen, regnes det med i den 8,6 i kompforhold med Mls eller?

De på autotrim sa de måtte plane toppen litt pga den var ganske skeiv så da blir d enda litt mere kompresjon eller?

havner kansje på 8,2-3? : )

og er det for lite komp vist jeg kjører 0-6 bar ladetrykk?

Skrevet
Startgass er ingen sikker løsning på å finne lekasjer, veldig ofte så skjer det ikke en dritt selv om det er betydelige lekasjer.

Fungert hos meg hver gang, så det er rart...

Skrevet

startgass på selve trykkrørene altså? ikke inni?

Men noen som veit om det har noen betydning om at vist luftslangen til turbo blir klemt sammens en god del? Motorfestet mitt er i veien for sugesiden til turbo så slangen blir ganske klemt sammens under der..

Kan det ha noe betydning på gass respons/ effekt på overtrykk? eller vill det passere like mye luft som bare går fortere igjenom slangen?

sliter med at den stopper når motoren blir varm.. turtallet går opp og ned akkurat som om LMM ikke henger med..

Skrevet

Men noen som veit om det har noen betydning om at vist luftslangen til turbo blir klemt sammens en god del? Motorfestet mitt er i veien for sugesiden til turbo så slangen blir ganske klemt sammens under der..

Kan det ha noe betydning på gass respons/ effekt på overtrykk? eller vill det passere like mye luft som bare går fortere igjenom slangen?

sliter med at den stopper når motoren blir varm.. turtallet går opp og ned akkurat som om LMM ikke henger med..

Meningen med startgass testen er at tartgass blir sugd inn der det lekker og går i i sylinderen hvor den der blir forbrent. Det vil gi litt for mye bensin så bilen vil hoste og harke litt på de stedene hvor det lekker. Du sprayer rundt rørene mens motoren går da for å høre etter endring i gangen på tomgang.

Angående slangen sm er klemt sammen, så har det en effekt. Det går like mye luft inn som ut, men turboen må levere høyere trykk uten at du får utbytte av det(mer slitasje på turbo samt mer lag).

Skrevet

Meningen med startgass testen er at tartgass blir sugd inn der det lekker og går i i sylinderen hvor den der blir forbrent. Det vil gi litt for mye bensin så bilen vil hoste og harke litt på de stedene hvor det lekker. Du sprayer rundt rørene mens motoren går da for å høre etter endring i gangen på tomgang.

Angående slangen sm er klemt sammen, så har det en effekt. Det går like mye luft inn som ut, men turboen må levere høyere trykk uten at du får utbytte av det(mer slitasje på turbo samt mer lag).

Okey skjønner, Men hvor mye tåler motorfestet? tenkte å slipe ned det endel for at slangen passer på bedre, kan jo også sveise på en stang Over festet som en forsterkning? må vell ikke gjøres av proffe det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...