Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
gå på panseret? =P

Flere som kapper og tilpasser panseret for å få mer plass i motorrommet. Prkateksemplaret er jo amrikanske v8ere med kompressor opp av panseret.

Skrevet

jaokey,hehe

skjønner ikke helt hva det har med motorfestet å gjøre men;P greia er at motorfestet altså det staget som er skrudd på motoren kommer for lavt så det ikke funker å feste en slange der uten å bøye den ganske mye.. under festet,

Mente du å ta manifolden oppned å ha turboen i motorommet kansje istede for under? tror det blir veldig mye arbeid på denne typen bil (e36 325) pga veldig trangt motorom

Skrevet
jaokey,hehe

skjønner ikke helt hva det har med motorfestet å gjøre men;P greia er at motorfestet altså det staget som er skrudd på motoren kommer for lavt så det ikke funker å feste en slange der uten å bøye den ganske mye.. under festet,

Mente du å ta manifolden oppned å ha turboen i motorommet kansje istede for under? tror det blir veldig mye arbeid på denne typen bil (e36 325) pga veldig trangt motorom

Ja noe i den rettningen. Vet jo ikke hvordan det ser ut, kun at det var åpenbart med plassmangel.

Skrevet
jaokey,hehe

skjønner ikke helt hva det har med motorfestet å gjøre men;P greia er at motorfestet altså det staget som er skrudd på motoren kommer for lavt så det ikke funker å feste en slange der uten å bøye den ganske mye.. under festet,

Mente du å ta manifolden oppned å ha turboen i motorommet kansje istede for under? tror det blir veldig mye arbeid på denne typen bil (e36 325) pga veldig trangt motorom

Ja noe i den rettningen. Vet jo ikke hvordan det ser ut, kun at det var åpenbart med plassmangel.

Mm..

Tenker jeg sliper ned motorfestet å forsterker det vist jeg finner ut av at den får for lite luft..

skal prøve det med startgass først for å se om det kan funke,skal jeg spraye på imens den er på tomgang da eller?

Skrevet

Tror du burde sjekke at alle slanger og koblinger sitter som de skal, hadde det vært struping på lufta inn ville du mest sannsynlig hatt undertrykk ved gasspådrag også, kan også være wastegate ventilen som står åpen hele tiden. Det burde ikke være merkbar forskjell på ladetrykk ved å skifte til tykkere topp pkn. Flytter du toppen høyere opp blir det også kluss med timingen til registeret, sikker på at det sitter riktig?

Skrevet
Tror du burde sjekke at alle slanger og koblinger sitter som de skal, hadde det vært struping på lufta inn ville du mest sannsynlig hatt undertrykk ved gasspådrag også, kan også være wastegate ventilen som står åpen hele tiden. Det burde ikke være merkbar forskjell på ladetrykk ved å skifte til tykkere topp pkn. Flytter du toppen høyere opp blir det også kluss med timingen til registeret, sikker på at det sitter riktig?

Trykker du inn gassen så vil jo undertrykket forsvinne... og med mindre han har en STOR turbo så vil ikke en åpen intern wastegate stoppe turboen fra å lage overtrykk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...