pitchyou Skrevet Desember 24, 2007 Skrevet Desember 24, 2007 Hei Siden hjulbuene på bilen min er litt angrepet av rust vurderer jeg å kjøpe bredde sjermer til sommern, men lurer da på Hvilken dimensjon jeg burde ha på felgene? Hadde tenkte 18 eller 19" men hvor brei og hvilken ET vill see bra ut?? Vil pypisk grom E39 ET og bredde passe? noen som vet sånn ca?
pitchyou Skrevet Desember 25, 2007 Forfatter Skrevet Desember 25, 2007 endret innlegget og topic litt... Noen som vet?
BreitBau Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 Jeg veit... Er veldig vanskelig å vite siden skjermbuene ikke kommer med perfekt passform.. Desuten spørs det litt åssen du gjør det.. Du kan kappe skjermen slik at kanten bak blir null, eller du kan la den være så brei som mulig.. Veldig vanskelig å si altså med andre ord.. Uansett.. Ifølge Rieger skal bilen kjøres på Bak: 11x18 ET10 med 10 mm spacer (for å få dekket litt ut fra dempern, blir vel i praksis ET 0) Fremme: Her er jeg litt usikker, så ikke arrester meg, men mener det står 9,5x18 ET 20 Sjekk ellers Rieger katalogen online på rieger sin hjemmeside.. og skulle det være noen spørsmål så er det bare å spørre... Forøvrig bør du tenke deg godt om når det gjelder å bredde kontra vals og ny lakk.. Er endel tilpassingsarbeide.. Og med endel mener jeg MASSE.. Skjermene skal skjæres ut.. De andre skal tilpasses.. Plater må punktsveises.. Lim BØR du bestille fra Seidl.. De har ett lim som de sender med sine kit, som er veldig mye bedre enn sikaflex som du IKKE må bruke.. Det heter Bufa Oldopal Klebeharz 139, og det koster deg en 1000 lapp for 2 kilo.. Så bør du huske på at du fort må ut med 10 000 mer i felger.. Og deretter må du huske på at bilen ikke er finere enn den styggeste delen.. Og sist, men ikke minst, skal du bredde kreves det nesten at du hellakkerer.. med andre ord.. Skal du gjøre det skikkelig kan du nok regne med en ekstrakostnad på 30-50 000 i forhold til bare å sette på vanlig styling.. Men som onkel sier: "Det MÅ være dyrt om det skal være verdt noe".... Spør om det er noe, og lykke til..
pitchyou Skrevet Desember 26, 2007 Forfatter Skrevet Desember 26, 2007 Ja mange måter å gjøre det på. Så det greieste er å ha felgene når man bynner å tilpasse sjermene? Hellakering hadde jeg alikavell regnet med, mye som må gøres med bilen, så tenkte jeg kunne bredde med det samme. Kan høres ut som du har litt erfaring med bredding?
Ole@Automote Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 Ja mange måter å gjøre det på.Så det greieste er å ha felgene når man bynner å tilpasse sjermene? Hellakering hadde jeg alikavell regnet med, mye som må gøres med bilen, så tenkte jeg kunne bredde med det samme. Kan høres ut som du har litt erfaring med bredding? Du monterer skjærmene åså bestiller du felger med rett innpress Da slipper du spacer. Men som sagt tidligere her så er det mange måter å gjøre det på
BreitBau Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 Erfaring og erfaring.. Har gjort det på en sedan da.. Widejuggao er veldig behjelpelig da han har gjort dette på sin coupe, men hovedsaklig er det likt, så det er bare å fyre løs med spørsmål.. Ellers er det mye hjelp i våre prosjekttråder.. Du kan jo vurdere selv? Hva er lettest.. Tilpasse skjermer etter felger.. Eller felger etter skjermer? hehe.. Blir felgene for små er det enkelt.. da er det bare å sette på spacer.. Men om de blir for store.. Jiises.. Da må du bygge på skjermer osv.. Uansett, du har noe å gå etter på Rieger's mål.. Mye arbeid.. Men bare å kjøre i vei..
pitchyou Skrevet Desember 28, 2007 Forfatter Skrevet Desember 28, 2007 så litt ijennom prosjekt trådene deres, så jo ut som litt arbeid, hvor lang tid tar det ca å få montert? Men det store spørsmålet: er det mulig å få godkjent bredding og felger?
BreitBau Skrevet Desember 28, 2007 Skrevet Desember 28, 2007 Hmm.. Ett veeeeldig komplisert spørsmål.. Breddinga er grei. Om du kjøper dette fra Rieger så er det Tüv godkjent så det går jo bare rett inn i vognkortet.. Felgene derimot er problemet.. Etter mye research så fant jeg ut at du kan få opptil 12" breie felger under skjermen bak.. Men disse er ikke godkjent.. TROR du finner enkelte 10" breie felger godkjent på bilen, men problemet er at det ikke fins noen (usikker, men jeg har leita MYE) felgtyper som er godkjent i kombinasjon med en annen felgbredde foran... jeg leita jo etter en type felg.. 5 eikers, med flat kant... Disse kan jeg nesten sikkert si at du IKKE finner godkjent til E36 i de størrelse du må opp i.. I følge loven er det nemlig ikke lov å endre sporvidde mer enn 15mm per aksling.. Selv har jeg endret den over 10 cm.. Med riktige typer felger kan du nok greie deg med å forandre den rundt 6-7 cm.. men dette er likevel i overkant mye.. Da sier BT at du må ha godkjenningspapirer for: "den aktuelle felg, med den aktuelle dimensjon, med det aktuelle innpress, i kombinasjon med felgene foran.."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå