Morty999 Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 en grå escort cosworth som leif i gatebil kjører nå har det.. har ikke noe link til det her nå.. men ligger en film på you tube når han bremsa 872hk i motorn.. dne har og 10,5 i komp ca..
andybooy Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 nei galskap, de blir plass til like mye luft når du senker komp, men den blir ikke like komprimert;p og når det da er org komp, kåmmer de mer luft inn, og da blir de mere lett antennelig, derfor må man ha onkli motorstyring;) du blåser jo lufta innpå motoren istede for å suge den inn;) ja er rett som "ballder" sier. meen, som som han også sier, smidde stempler og slikt, de er jo som oftest laget for mindre komp, får når man lager overtrykk, får du dette kicket når snella slår inn;) dette "kicket" blir derimot mindre om du har mere komp i bilen, men blir et bedre bunndrag og slikt. er biler som er pressa opp i 700hk uten bytte av innmat og slikt ja, men er jo en grense på hvor lenge di varer da;) uansett hva man jør med de. motorstyring er viktig, men, de blir fortsatt lettere og forhindre selv antennelse ved dekomp, husker ikke hvor mye som skulle til for og selv antenne, men er ikke mye. når turbo peiser innpå med mere luft, og du ikke har onkli motorstyring blir de så mye oksygen at den kan selv antenne;) derfår er de jo like greit og bare senke komp, da senker du også sjangsen til selv antennelse litt.
andybooy Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 hvordan vet du den har 10 i komp? jeg syns huske jeg leste den hadde 9 lr noe.
Ron Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 Den bilen er både solgt,han KJØRTE aldri med det HK siffre,å 3.2 bar på 10.5 i komp e bare tull. På 0.6 bar er det ikke nødvendig å senke komp. men herre greia e vell økonomisk basert,altså trådstarter vil ikke ta sæ råa te ei ordentlig MLS pakning. Treng ikke kjøpe 3.5 mm vøtt. kan kjøpe org mm. da både forsterke du pakninga,å senke IKKE comp. siden det tydeligvis e ment å være bedre... Dokk må jo sjøl forstå at dokk prate tull!!! Derre Jenspeed bygga du snakke om,som kjøre HØY COMP turbomotora,altså mellom 8.6 å 9.2 i comp(cosworth har 8.0 i org comp) e PSYKO påkosta,nikasinforinge i blokka osv,¨å det e jo ikke sånne bygg vi snakke om hær akkurat.. Alle turbo motora har lavere comp en vanlig suge,pga at kompresjon stig progresivt med turbotrykk. Å dess lavere comp du har i utgangspunktet,dess høyere trykk kan du kjøre. Har den grafen i en GIK katalog,skal prøve å få det lagt inn hær. Altså. På ett så lavt trykk som 0.6 bar,vil det gå bra over en periode,skal du av med toppen lell,burde du har forsterka pakning av noe slag,må ikke,men burde. Alt over 0.6 så MÅ man gjøre noe for bl.a senke comp,mere bensin (kjøling),å styre tenning. Mitt råd e å ikke spare peng på slike vesentlige ting som derre,det bli bare en haug med merarbeid å merkostnad. Når vi i disse tider har MLS pakninge,ARP studs,å MF2 tillegs sprut,så e det både enkelt å billig å lage ett garasje-turbo bygge,som faktisk e kjørbart å holde over lengre tid. sådeså. -Ronny-
Larsen Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 Progresivt? Vet du egentlig hva det betyr? Det finnes ingen magisk grense for hvor mye turbotrykk du kan kjøre uansett motor. Saken er den at da man komprimerer luft så blir den varmere. Blir lufta varm nok så tenner den før gnisten fra tennpluggen gjør det og man vil få feil tenningspunkt(banking). Både turbo og stempelet hjelper til med å komprimere luften. Hvis man senker kompresjonen så blir ikke lufta i sylinderen så varm. Da kan man kjøre på med høyere trykk. Itillegg så kan en ic kjøle ned luften fra turboen slik at man kan komprimere enda mer luft uten at bensinblanding selvantenner (banking). Altså lavere komp = høyere turbo trykk = kjøligere bensin/luftblanding = enda mer turbotrykk = mer hk.
Galskap Skrevet Desember 27, 2007 Forfatter Skrevet Desember 27, 2007 så leng jeg klarer og lade 0.6 på original toppakning er jeg fornyd gitt!
Galskap Skrevet Desember 27, 2007 Forfatter Skrevet Desember 27, 2007 nei galskap, de blir plass til like mye luft når du senker komp, men den blir ikke like komprimert;p og når det da er org komp, kåmmer de mer luft inn, og da blir de mere lett antennelig, derfor må man ha onkli motorstyring;) du blåser jo lufta innpå motoren istede for å suge den inn;) ja er rett som "ballder" sier. meen, som som han også sier, smidde stempler og slikt, de er jo som oftest laget for mindre komp, får når man lager overtrykk, får du dette kicket når snella slår inn;) dette "kicket" blir derimot mindre om du har mere komp i bilen, men blir et bedre bunndrag og slikt. er biler som er pressa opp i 700hk uten bytte av innmat og slikt ja, men er jo en grense på hvor lenge di varer da;) uansett hva man jør med de. motorstyring er viktig, men, de blir fortsatt lettere og forhindre selv antennelse ved dekomp, husker ikke hvor mye som skulle til for og selv antenne, men er ikke mye. når turbo peiser innpå med mere luft, og du ikke har onkli motorstyring blir de så mye oksygen at den kan selv antenne;) derfår er de jo like greit og bare senke komp, da senker du også sjangsen til selv antennelse litt. har sittet og lest igjennom endel av innlegga dine og du snakker ganske mye imot deg selv! varierer hva du mener liksom:S og du sier att det er motorstyring som bestmmer hvor mye luft som skal inn? DET er uansett helt feil!! det eneste og KUN det eneste som bestemmer det er posisjonen til gasspjeld og KUn gasspjeld som reguleres av høyrefoten inne i bilen!
///MoePower Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 Progresivt? Vet du egentlig hva det betyr?Det finnes ingen magisk grense for hvor mye turbotrykk du kan kjøre uansett motor. Saken er den at da man komprimerer luft så blir den varmere. Blir lufta varm nok så tenner den før gnisten fra tennpluggen gjør det og man vil få feil tenningspunkt(banking). Både turbo og stempelet hjelper til med å komprimere luften. Hvis man senker kompresjonen så blir ikke lufta i sylinderen så varm. Da kan man kjøre på med høyere trykk. Itillegg så kan en ic kjøle ned luften fra turboen slik at man kan komprimere enda mer luft uten at bensinblanding selvantenner (banking). Altså lavere komp = høyere turbo trykk = kjøligere bensin/luftblanding = enda mer turbotrykk = mer hk. Dette innlegget støtter jeg fullt opp om! Og skulle det være noen tvil blant folket, kan ikke noen sende en mail til noen som driver med tuning på proffesjonelt plan, er det virkelig vanskeligere enn det?
Ron Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 Progresivt? Vet du egentlig hva det betyr?Det finnes ingen magisk grense for hvor mye turbotrykk du kan kjøre uansett motor. Saken er den at da man komprimerer luft så blir den varmere. Blir lufta varm nok så tenner den før gnisten fra tennpluggen gjør det og man vil få feil tenningspunkt(banking). Både turbo og stempelet hjelper til med å komprimere luften. Hvis man senker kompresjonen så blir ikke lufta i sylinderen så varm. Da kan man kjøre på med høyere trykk. Itillegg så kan en ic kjøle ned luften fra turboen slik at man kan komprimere enda mer luft uten at bensinblanding selvantenner (banking). Altså lavere komp = høyere turbo trykk = kjøligere bensin/luftblanding = enda mer turbotrykk = mer hk. støtte opp om den,bra skrevet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå