joppe Skrevet Desember 25, 2007 Share Skrevet Desember 25, 2007 Har bestemt meg for å hente inn en e36 m3 fra sverige for å bygge den over i en norsk bil. Det jeg er ute etter er generelle tips og erfaringer om denne type ombygging. Eventuelt om dere vet om noen som skal selge norsk e36 med diverse deffekter (untatt karosseri) til en rimelig penge. Må jo selvsagt ha vært i norge i mere enn 10 år så jeg slipper unna avgiftene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Desember 25, 2007 Share Skrevet Desember 25, 2007 Har en erfaring: Finn rette folk! Før du handler inn biler og begynner å herje, finn folkene som kjenner de rette personene osv, slik at du faktisk får ting godkjent. BT godkjenner ikke uten hjelp fra BMW, og BMW har besluttet å IKKE hjelpe til med dette. (må ha godkjenningspapir på at delene er korrekte osv) Ta kontakt med din BMW-forhandler likevel, og spør. Du får nei, men kanskje de kan koble deg til noen personer som kjenner "de rette folkene" ol. Jeg fikk beskjed om at ikke TÜV-godkjenning hjalp, men har hørt om andre som har fått dette gokjent. Jeg endte opp med å drite i det, da det ble mer "stress" enn jeg gadd. Søk rundt i forumet og sjekk MASSE nyttig info! Desverre er det nok mer advarsler enn direkte hjelpende guider Noe vi kan takke også trangsynte BT, men først og fremst BMW Norge for. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppe Skrevet Desember 25, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2007 Takk for tipset. Skal sjekke litt rundt, å se hva man kan få til. Sjeldent noe skal bli så lett som man først trodde :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Desember 25, 2007 Share Skrevet Desember 25, 2007 Nei det er desverre ikke det Men vet jo at det blir gjort, så umulig er det ikke! Men slike biler du ser selges med "ombygd, men ikke godkjent. Har alle papirer, er bare å gå til BT, jeg har bare ikke giddet", er BULLSHIT! Om du ikke får godkjent å starte byggingen, får du heller aldri bygget godkjent Men å snikbygge en 6er-motor, pleier vel strengt tatt ikke være et stort problem, har vel NESTEN tilgode å høre om folk som ikke har gått gjennom EU med større motor enn originalt, så lenge den har samme antall sylindre. Når det er sagt, skal det IKKE komme som en anbefaling om å snikbygge fra min side Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå