Gå til innhold

Tips/erfaringer ang. bygging av e36 m3

joppe
 Share

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å hente inn en e36 m3 fra sverige for å bygge den over i en norsk bil.

Det jeg er ute etter er generelle tips og erfaringer om denne type ombygging. Eventuelt om dere vet om noen som skal selge norsk e36 med diverse deffekter (untatt karosseri) til en rimelig penge. Må jo selvsagt ha vært i norge i mere enn 10 år så jeg slipper unna avgiftene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en erfaring: Finn rette folk!

Før du handler inn biler og begynner å herje, finn folkene som kjenner de rette personene osv, slik at du faktisk får ting godkjent. BT godkjenner ikke uten hjelp fra BMW, og BMW har besluttet å IKKE hjelpe til med dette. (må ha godkjenningspapir på at delene er korrekte osv)

Ta kontakt med din BMW-forhandler likevel, og spør. Du får nei, men kanskje de kan koble deg til noen personer som kjenner "de rette folkene" ol. Jeg fikk beskjed om at ikke TÜV-godkjenning hjalp, men har hørt om andre som har fått dette gokjent.

Jeg endte opp med å drite i det, da det ble mer "stress" enn jeg gadd. Søk rundt i forumet og sjekk :wink: MASSE nyttig info! Desverre er det nok mer advarsler enn direkte hjelpende guider :roll: Noe vi kan takke også trangsynte BT, men først og fremst BMW Norge for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er desverre ikke det :(

Men vet jo at det blir gjort, så umulig er det ikke! Men slike biler du ser selges med "ombygd, men ikke godkjent. Har alle papirer, er bare å gå til BT, jeg har bare ikke giddet", er BULLSHIT!

Om du ikke får godkjent å starte byggingen, får du heller aldri bygget godkjent :P Men å snikbygge en 6er-motor, pleier vel strengt tatt ikke være et stort problem, har vel NESTEN tilgode å høre om folk som ikke har gått gjennom EU med større motor enn originalt, så lenge den har samme antall sylindre. Når det er sagt, skal det IKKE komme som en anbefaling om å snikbygge fra min side :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...