Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

airbag lyse lyser i bilen , snakken med noen kompiser som sa at det kunne være airbag sensoren er gåen , det eg lurer på er kor denne sensoren befinner seg på bilen min, som er en e39 523i 96mod

mvh

Terje

Skrevet
hei

airbag lyse lyser i bilen , snakken med noen kompiser som sa at det kunne være airbag sensoren er gåen , det eg lurer på er kor denne sensoren befinner seg på bilen min, som er en e39 523i 96mod

mvh

Terje

Normal feil på E39 (og flere) er sensor i passasjersete, det bytta jeg på min E39. Bytter du selv koster det under tusen-lappen.. Skal et verksted bytte koster det fort 3-5 tusen! Er ikke store jobben, men kjedelig :shock:

Skrevet

Jeg har en E46 der samma lyset lyser, og har tatt diagnose, som viste at det var sensoren i passasjersetet.. Ikke noe stor jobb å skifte selv? Hva må gjøres? Av med setetrekk? Vanskelig å få skikkelig?

Skrevet
Jeg har en E46 der samma lyset lyser, og har tatt diagnose, som viste at det var sensoren i passasjersetet.. Ikke noe stor jobb å skifte selv? Hva må gjøres? Av med setetrekk? Vanskelig å få skikkelig?

Tar par timer. Men du trenger en spesial-tang og nye "klips" (jeg lånte fra BMW)

Skru løs sete - av med setetrekk - skift matte/sensor - på igjen.

Værste er å tre trekke på igjen, men går fint.

Skrevet

Man får vist kjøpt en dings til og koble på ledningsnettet som simulerer at sensor er ok, men da har jeg forstått det slik at det også simuleres at det sitter en person der, og airba slår ut ved kollisjon for det om setet er tomt.

noe jeg personlig ikke ville tatt som et stort tap om så skjedde.

Denne dingsen skal vist finne sted hos bmw's egne delelager.

Skrevet

Jeg vil bare nevne at jeg også sleit med å finne årsaken til at min airbaglampe lyste. (E39 97')

Jeg har Carsoft, og denne viste at det var beltestrammeren. Skiftet denne, men fortsatt like ille. Men så tok jeg diagnosetest hos Autozentrum og det viste seg at det var en sensor som sitter i gulvet under førersetet som styrer side-airbagen. Så før du begynner å skifte for mange sensorer ville jeg nok tatt en diagnosetest. Koster vel 500,- tror jeg, men etter min mening verdt det.

Tommy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...