lynvingen Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 hei airbag lyse lyser i bilen , snakken med noen kompiser som sa at det kunne være airbag sensoren er gåen , det eg lurer på er kor denne sensoren befinner seg på bilen min, som er en e39 523i 96mod mvh Terje
wagon Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 heiairbag lyse lyser i bilen , snakken med noen kompiser som sa at det kunne være airbag sensoren er gåen , det eg lurer på er kor denne sensoren befinner seg på bilen min, som er en e39 523i 96mod mvh Terje Normal feil på E39 (og flere) er sensor i passasjersete, det bytta jeg på min E39. Bytter du selv koster det under tusen-lappen.. Skal et verksted bytte koster det fort 3-5 tusen! Er ikke store jobben, men kjedelig
lynvingen Skrevet Desember 25, 2007 Forfatter Skrevet Desember 25, 2007 takker for svar , tror eg gjør et forsøk på og bytte den selv , tusen takk
Steffan C Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 På E39 har jeg hørt at beltestrammer også gir Airbag feil. Diagnose gir deg svar .
Lars Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 Jeg har en E46 der samma lyset lyser, og har tatt diagnose, som viste at det var sensoren i passasjersetet.. Ikke noe stor jobb å skifte selv? Hva må gjøres? Av med setetrekk? Vanskelig å få skikkelig?
tuned Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 belte strammer er vel en kjent feil, for det om dem ser ok ut.
wagon Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 Jeg har en E46 der samma lyset lyser, og har tatt diagnose, som viste at det var sensoren i passasjersetet.. Ikke noe stor jobb å skifte selv? Hva må gjøres? Av med setetrekk? Vanskelig å få skikkelig? Tar par timer. Men du trenger en spesial-tang og nye "klips" (jeg lånte fra BMW) Skru løs sete - av med setetrekk - skift matte/sensor - på igjen. Værste er å tre trekke på igjen, men går fint.
Bjørner Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 Helt latterlig produksjon fra BMW disse sensorputene i pasasjersete Skal vist være nok å sette kneet i setet, som feks når man støvsuger bilen....
Ballder Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 Man får vist kjøpt en dings til og koble på ledningsnettet som simulerer at sensor er ok, men da har jeg forstått det slik at det også simuleres at det sitter en person der, og airba slår ut ved kollisjon for det om setet er tomt. noe jeg personlig ikke ville tatt som et stort tap om så skjedde. Denne dingsen skal vist finne sted hos bmw's egne delelager.
lynvingen Skrevet Desember 26, 2007 Forfatter Skrevet Desember 26, 2007 oki mye bra info her , men er det noen som vet ka en slik sensor koster og kor er best og kjøpe
trex Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 Jeg vil bare nevne at jeg også sleit med å finne årsaken til at min airbaglampe lyste. (E39 97') Jeg har Carsoft, og denne viste at det var beltestrammeren. Skiftet denne, men fortsatt like ille. Men så tok jeg diagnosetest hos Autozentrum og det viste seg at det var en sensor som sitter i gulvet under førersetet som styrer side-airbagen. Så før du begynner å skifte for mange sensorer ville jeg nok tatt en diagnosetest. Koster vel 500,- tror jeg, men etter min mening verdt det. Tommy.
joves Skrevet Desember 29, 2007 Skrevet Desember 29, 2007 Sittebelastningssenor kan også kodes vekk. Airbag vil da også gå på pass. siden selv om det ikke sitter noen der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå