BMW-Vegardsen Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 Har kjøpt meg turbomåler til TDS'n min, men åssen kobler jeg den på? er ikke med noen bruksanvisning!
conan Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 Regner med at du mener turbotrykksmåler. Lys i måler går til resten av dashbordlys. strøm på tenning og jord. vakum slangen går til vakumet på motor. Det er sikkert noen vacum styringer der som du kan koble deg på via T stykke. Er ikke sikker på åssen det er ut på diesel motor men på bensin er det en vacum slange som kommer ut fra innsuget på baksiden (over topplokket) på M20B35 motoren.
///MoePower Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 Du finner deg ganske enkelt en vacumslange et sted på innsuget (etter gasspjeldet) som du kobler deg på ved hjelp av et T-stykke som han over meg her nevnte. Når det gjelder lys i den, så kobler du deg på lysbryteren til bilen, for har du dimmer kan du da også dimme måleren sammen med resten av interiørlyset, og skru den av og på sammen med resten av interiørlyset. Dette er det jeg har gjort. Og har du ei hvit lyspære inne i måleren går det ann å skaffe rød-orange små gummihetter man trer på pæra som en kondom, og dermed får du samme farge som resten av interiørbelysninga.
ehrnst Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 han har vel ikke gasspjeld på denne motoren men sett den på motsatt side av innsugslufta på innsuget
///MoePower Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 Ah.. Tenkte ikke så langt som at det var en dieselbil han hadde.
BMW-Vegardsen Skrevet Desember 25, 2007 Forfatter Skrevet Desember 25, 2007 takk takk for svar. da skal jeg nok få det til. hvor mye tror dere en TDS lader da?
conan Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 Standard ladetrykk på en turbobil bruker ligge på rundt 0.5 bar. men den kan du stille på turboen, er et stag der du løsner og korter inn med en mutter som regel. Men annbefales ikke da du kan risikere overtrykk mere enn motor tåler. Ser ofte ut som på dette bildet. Den stanga som kommer ut fra vacumklokka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå