Gå til innhold

e36 325i coupe turbo. how to..

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal hente meg en 92 325 coupe 3.juledag sannsyneligvis.. tenkte å bruke denne bilen som kombinert bane/bruksbil..

er ute etter å vite oppskriften på et "sikkert" turbobygg. :P holder med 300+hk i første omgang. har ingen planer om å få dette godkjent hos bt, er igrunn mest for å lære og fordi jeg er drittlei av å kjøre diesel (DIESEL ER VELDIG KJEDELIG, men billig og kjøre med!!!!). har et budsjett på motor på ca 30.000,-

har jo tenkt på å kjøpe et turbokit fra a-dekk, menneh.. har kjøpt et slikt kit tidligere, og ; manifoild : er så tynn i godset, at det er ikke et spørsmål om den sprekker, men når!! bov : så ut som den var kjøpt på rema 1000 for 11,50kr and so on.. med andre ord syns jeg ikke kvaliten så helt bra ut.. (ikke stygt ment a-dekk, er billig og funker sikkert :) )

får tak i billig turbo gjennom jobben, så trenger kun et navn på den :) (fint om GIK forhandler den)

har også hydr. verksted på jobben så kan lage det meste av slanger og slikt selv. eksos fixer jeg også selv.

bilen jeg har tenkt å kjøpe har defekt topp, så toppen må jeg av med uansett. burde jeg bytte til en mls topppakning med en gang? eller? isåfall hvor tykk?

har også et spørsmål om disse arp boltene, altså ærlig talt. 2500kr(ppf) for et par "pinnbolter"?? er helt sikker på at jeg kan få tak i slike bolter for max 30kr stk, inkl mutter og skive. dersom noen har mål på disse og hvordan kvalitet de er i hadde jeg blitt veldig takknemlig.(feks. 8,8 , 10,9 osv...) er ingen gnier, men det finns da grenser.. :lol:

er veldig n00b på dette med turbo, men jeg skrur nesten daglig på anleggsmaskiner(stoooore turbomotorer :P ) så jeg tror jeg skjønner sånn ca hva det innebærer :lol: men er bare å forklare grundig for di som skjønner seg på det. sikkert flere som er interisert i å lære..

såeh, hadde blitt veldig takknemlig om noen hadde hatt den optimale turbo-oppskriften for 300hk+ i en m50 b25 for 30.000,- :D

God Jul!

Skrevet

er ikke sikker på lengden, men det er 12.9 som er i arp boltene, clue er at det er umbrako på toppen for å dra ned boltene, og fingjenget oppfor toppen for å kunne dra ekstra moment på toppen:) og for 30k tror jeg du skal greie over 300 hk om du bruker pengene riktig:)

Skrevet

30k på 300+ hk? Veeel, er litt usikker på den. Du trenger mls pakning (husk den loctite pakninga, el blir det ikke tett), arp bolter, bensinregulator som gir mere, pumpe, større dyser (evnt dobble dyser,to rader), lamda, mapping, muligens andre stempler og råder (for kompen) tenningforsinker og forsterker?(er ikke sikker på e36) andre plugger vil jeg tro. Mere kommer jeg ikke på i farta. men hør med en tuningsjappe som bygger turbo biler. Kimmit f,eks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...