EspenS Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 Har en 87 model 320i e30 cab som røyker som faen av eksosen, er såpass gale at jeg ser ingenting når jeg skal rygge pga av alt røyken føler at den bruker ganske mye bensin, men spedometeret er ikke i orden så kan ikke måle forbruket. men om noen har noen forslag til hva dette kommer av så hadde det vert gøy
336mik Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 Syns det høres ut som den forbrenner litt kjølevæske. Sprekt topp,eller gåen topppakning er vel da greit å sjekke i første omgang.
conan Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 Hvilken farve og hva lukter det av denne røyken, gå bak og lukt på exsosen? Er den hvit og luker frostvæske er det toppen el pakninga, er den blå og lukter olje kan det være flere ting eller er den sort og lukter bensin er det for fet blanding. Ellers kan det oxo bare være pga været nå om dagen, dvs mye kondens i anlegget ol. Da er det hvit røyk uten lukt men det kommer mye kondens ut av potta.
Loffen Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 Min også ryker mye hvit røyk. Pappa mener det er kondens... Kan jeg konstatere dette ved å "lukte" på røyken? Fins det andre symptomer på gåen toppakning enn frostvæskeluktende hvit røyk?
andybooy Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 når de ryker mye hvit røyk er de ganske sansynli du er en toppakning mindre i eie;) damper hvitt av kjøleveska vet du;) bare sjekke om den spiser kjølevannet;) eller om de er trykk i radiator røra etter du har stoppa, skal være trykk en stund etterpå dær;) er de ikke, må du nok av me topp eller no;)
Bjørn 320 Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 Fins det andre symptomer på gåen toppakning enn frostvæskeluktende hvit røyk? Tja...olje i kjølevæska, stadig påfylling av kjølevæske, mykje kvit/lysegul gugge i påfyllingslokk til olje (kan også komme av kondens)...
Fliid Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 andybooy, du var ivartfall noe a det smarteste jeg har vært borte i dag. Aldeles feil. Det kan ryke vanvittig selvom det ikke er noe galt, å hive seg på toppakning med engang er bare dumt. Trådstarter burde skjekke om vannnivået synker (veldig). Fusker bilen veldig på kald motor (ikke jager, men fusker, humper og dumper når du skal til med igangkjøring)? En annen ting kan og være triks (så veldig, tja, appetittelig er det ikke, men) hehe. Når du står på tomgang så danner det seg gjerne damp i eksosen som blir vannperler. Du ser hele potta blir våt innvendig, ta fingeren på dette og smak med tunga. Du kjenner med engang den søte smaken av frostvæske (så sant du har frostvæske på, noe jeg regner med). Er potta de helt tørr hele tiden, selv ved tomgangskjøring over lengre tid, da ser jeg ikke at den kan "forbruke" stort mye kjølevæske. Loffen; Du kan prøve ett av tipsa jeg alllerede har nevnt. Men, ja, er nok kondens. Men det finnes selvfølgelig flere symptomer på gåen toppakning/sprekk i toppen. Lugger å kødder veldig ved kjøring. Vann i oljen, da blir oljen hvit/grå aktig. Olje i vannet, det merker du ved og stikke en finger nedi vannet og gnir to fingre sammen og kjenner om de glir veldig lett. Ett symptom er også hvit røyk fra eksosen, men egentlig hadde jeg ikke lyst til og si det på denne tiden av året. For da blir det helt texas. Da skal det ryke godt og mye, ikke bare fisle røyk. Men dette er det siste symptomet man går utifra på vinteren.
EspenS Skrevet Desember 26, 2007 Forfatter Skrevet Desember 26, 2007 takk for alle svarene trur ikke det kan var kjøleveske nei, den røyker mer nå som det er kaldt, ja. Men den har røykt siden sommer og kjølevesken minker ikke. Røyker er hvit ja, og lukter egetlikt barre eksos. Fusker bilen veldig på kald motor (ikke jager, men fusker, humper og dumper når du skal til med igangkjøring)? Den "humper og dumper" så du sier, når den er kald men ikke noe serlig mye. ps: den ekstreme røyken kommer ikke hele tiden, det er rent tilfeldig når den kommer, bilen kan være is kald og den kan være god og varm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå