bmw*327* Skrevet Januar 5, 2008 Forfatter Skrevet Januar 5, 2008 http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webshop2/catalog/product_info.php?cPath=25_87_88&products_id=332Si du skal ha det vasseste du får uten å måtte lage lommer. Kjørte 292 grader dr. skrekk kam i min M10 motor, og med den kammen kjente man et ekstra trøkk rundt 4000 omdreininger. Artig når man lå i høy hastighet i 3. eller 4. gir. Når motoren kom på 4000 kjente man lett at det dro avgårde ja der har vi det ,, det jeg har vert ute etter ..!! en kam som vil fungere uten modifikasjoner på blokk/stempel.. så det betyr at jeg kan gå for en kam oppimot 290 grader da!! hadde vert flott! takk for svar!! Hvis du vil følge en oppskrift som garantert fungerer uten å koste på justering på rulle bør du kjøpe 284/272 og følge den oppskriften som står på e30.de. Større "tall" for samme penge virker naturligvis forlokkende. ja ok da blir det vel den 282/272 kammen, .. leste på bmwe30.dk på den tabellen ja, ser ut som denne kammen kan bli bra .... så også på ventilfjærere på koed, der hadde de fjærere som var "enkeltfjedre " og "dobbeltfjedre (yderste) " skjønte ikke hva det betydde, er vel bare 1 fjær pr. ventil?? men uansett takk for mange gode svar
Gjest Skrevet Januar 5, 2008 Skrevet Januar 5, 2008 http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webshop2/catalog/product_info.php?cPath=25_87_88&products_id=332Si du skal ha det vasseste du får uten å måtte lage lommer. Kjørte 292 grader dr. skrekk kam i min M10 motor, og med den kammen kjente man et ekstra trøkk rundt 4000 omdreininger. Artig når man lå i høy hastighet i 3. eller 4. gir. Når motoren kom på 4000 kjente man lett at det dro avgårde ja der har vi det ,, det jeg har vert ute etter ..!! en kam som vil fungere uten modifikasjoner på blokk/stempel.. så det betyr at jeg kan gå for en kam oppimot 290 grader da!! hadde vert flott! takk for svar!! Hvis du vil følge en oppskrift som garantert fungerer uten å koste på justering på rulle bør du kjøpe 284/272 og følge den oppskriften som står på e30.de. Større "tall" for samme penge virker naturligvis forlokkende. ja ok da blir det vel den 282/272 kammen, .. leste på bmwe30.dk på den tabellen ja, ser ut som denne kammen kan bli bra .... så også på ventilfjærere på koed, der hadde de fjærere som var "enkeltfjedre " og "dobbeltfjedre (yderste) " skjønte ikke hva det betydde, er vel bare 1 fjær pr. ventil?? men uansett takk for mange gode svar m20b25 har 2 fjærer pr ventil.
Bimmerlars Skrevet Januar 5, 2008 Skrevet Januar 5, 2008 Dobbel eller trippelfjær betyr at flere fjærer ligger inni hverandre, øker stivheten. B25 har doble orginalt så vidt jeg vet
bmw*327* Skrevet Januar 5, 2008 Forfatter Skrevet Januar 5, 2008 aaaa det var jo bra jeg fant ut av, men på fks koed selger de jo et sett med fjærer til m20b25 de er jo enkle de da, men det står de er stivere.. men om jeg skal bestille fjærer som også tåler den ekstra løftingen, hvilke bør jeg velge???
plumbo79 Skrevet Januar 5, 2008 Skrevet Januar 5, 2008 Hvor mye av blokka bør freses vekk på org eta motor med b25 topp for og få fornuftig komp.
Bimmerlars Skrevet Januar 5, 2008 Skrevet Januar 5, 2008 Jeg kjørte med Schrick fjærer fra Koed, enkle og dro 8000 uten ventilflyt. Da med 10mm ventilløft.
bmw*327* Skrevet Januar 5, 2008 Forfatter Skrevet Januar 5, 2008 Jeg kjørte med Schrick fjærer fra Koed, enkle og dro 8000 uten ventilflyt.Da med 10mm ventilløft. 10 MM VENTILLØFT??? er ikke det veldig mye, er ikke vanlig underkant av 3mm??
Bimmerlars Skrevet Januar 5, 2008 Skrevet Januar 5, 2008 Jeg kjørte med Schrick fjærer fra Koed, enkle og dro 8000 uten ventilflyt.Da med 10mm ventilløft. 10 MM VENTILLØFT??? er ikke det veldig mye, er ikke vanlig underkant av 3mm?? Njæ, holdt til at M10'en blei ganske sprek, men er ikke noe veldig høyt det altså
bmw*327* Skrevet Januar 5, 2008 Forfatter Skrevet Januar 5, 2008 å ja hehe tenkte på no annet,.. den kammen jeg skal ha har jo 11,4 løft så.. hehe men du sier de enkle fjærene fra koed (Special ventil-fjedre (Schrick). ) de er jo sykt mye billigere enn det settet som selges på koed...
Bimmerlars Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 Ja, men da får du ikke med retainere i alu og slikt da, men gikk da fint på min uten det
bmw*327* Skrevet Januar 6, 2008 Forfatter Skrevet Januar 6, 2008 ja ok går vel for det settet tror jeg.. syns d er bedre å betale litt mer(ganske mye mer.. men men) og vite at delene holder, enn å være redd for å kjøre litt hardt osv..... kjøper nok det meste av smådeler når jeg først kjøper noe.....
JAL_535i Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 jeg overhalte en M20B25 jeg hadde i en E34 engang, monterte 288 graders kam, uten andre modifikasjoner.... og ikke så lenge etter solgte jeg vel kammen til Pedi'en og fikk meg en orginal istedet. Var ikke spesielt fornøyd med resultatet, for ikke å snakke om syke HC verdier som gjorde at jeg ikke kunne få den EU godkjent med den kammen.
Bimmerlars Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 Jeg fikk også veldig høy HC med min kam, så eu kontroll var bare å glemme. Anbefaler deg å ha en orginal motor som du kan sette i på eu kontroll.
bmw*327* Skrevet Januar 6, 2008 Forfatter Skrevet Januar 6, 2008 jasså, det hadde feg ikke regnet med. men hadde tenkt å sveise eksos fra grenrør og hele veien bak, og tenkte da å droppe katalysator osv. men hadde tenkt å lage eksosen slik at jeg kunne ta ut noen "deler" av eksosen (på midten fks.) og sette på katalysator når den måtte godkjennes og til og med kansje ha fler enn vanlig me katalysatorer bare for å være sikker på eu... høres ut som en plan ellr??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå