Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei har kommt over en m535i diff som jeg lurer på om den passer på 325`n min. er det noen som vet?,har hørt at det er berre å skifte bakplaten, stemmer dette?

  • 2 weeks later...
Skrevet

535 diffen er den største diffen til e28 og den passer ikke på e30. er helt annen innfesing på den. skal du ha e28 diff på e30 må du bruke den diffen som går fra 518-528, det er den samma som den store e30 diffen. den akn du bytte lokk på så passer den. skal du bruke 535 diffen må du bygge on traversen bak.

mvh

thorbjørn

Skrevet
535 diffen er den største diffen til e28 og den passer ikke på e30. er helt annen innfesing på den. skal du ha e28 diff på e30 må du bruke den diffen som går fra 518-528, det er den samma som den store e30 diffen. den akn du bytte lokk på så passer den. skal du bruke 535 diffen må du bygge on traversen bak.

mvh

thorbjørn

Den passer med 535 drivknuter, sviktstålaksler fra PPF, medbringere fra 535-258. Bakre diff feste må flyttes på kaross, og medbringere trenger en 10mm spacer. Det er da bare og borre og gjenge 4x100 på medbringeren. Mellomaksel passer rett på. Dette er en skuddsikker recept på noe som holder bak der. Alt annet E30 fjas ryker rett av med 350hk+ - hvis man bruker bilen litt da. PPF har en bil med dette oppsettet og kjører idiot 7 dager i uka uten problemer!

Men husk og ha S3.07 diffen, den er uknuselig.

Skrevet
535 diffen er den største diffen til e28 og den passer ikke på e30. er helt annen innfesing på den. skal du ha e28 diff på e30 må du bruke den diffen som går fra 518-528, det er den samma som den store e30 diffen. den akn du bytte lokk på så passer den. skal du bruke 535 diffen må du bygge on traversen bak.

mvh

thorbjørn

Den passer med 535 drivknuter, sviktstålaksler fra PPF, medbringere fra 535-258. Bakre diff feste må flyttes på kaross, og medbringere trenger en 10mm spacer. Det er da bare og borre og gjenge 4x100 på medbringeren. Mellomaksel passer rett på. Dette er en skuddsikker recept på noe som holder bak der. Alt annet E30 fjas ryker rett av med 350hk+ - hvis man bruker bilen litt da. PPF har en bil med dette oppsettet og kjører idiot 7 dager i uka uten problemer!

Men husk og ha S3.07 diffen, den er uknuselig.

ok, men den utvekslinga er jo totalt urbukelig på en vanlig e30 da. blir jo så lang i gira atte fy. kompis av meg har den diffen på sin e28 535 og hamn får kun brukt 2 gir på bane ca. er skjelden opp i 3. kun på langsletta på skogen.har du en orginal e30 325 el. ville jeg gått for 3.64 eller 3.91. da får du er morsom bil.

mvh

thorbjørn

Skrevet
535 diffen er den største diffen til e28 og den passer ikke på e30. er helt annen innfesing på den. skal du ha e28 diff på e30 må du bruke den diffen som går fra 518-528, det er den samma som den store e30 diffen. den akn du bytte lokk på så passer den. skal du bruke 535 diffen må du bygge on traversen bak.

mvh

thorbjørn

Den passer med 535 drivknuter, sviktstålaksler fra PPF, medbringere fra 535-258. Bakre diff feste må flyttes på kaross, og medbringere trenger en 10mm spacer. Det er da bare og borre og gjenge 4x100 på medbringeren. Mellomaksel passer rett på. Dette er en skuddsikker recept på noe som holder bak der. Alt annet E30 fjas ryker rett av med 350hk+ - hvis man bruker bilen litt da. PPF har en bil med dette oppsettet og kjører idiot 7 dager i uka uten problemer!

Men husk og ha S3.07 diffen, den er uknuselig.

ok, men den utvekslinga er jo totalt urbukelig på en vanlig e30 da. blir jo så lang i gira atte fy. kompis av meg har den diffen på sin e28 535 og hamn får kun brukt 2 gir på bane ca. er skjelden opp i 3. kun på langsletta på skogen.har du en orginal e30 325 el. ville jeg gått for 3.64 eller 3.91. da får du er morsom bil.

mvh

thorbjørn

Hvis du bytter til M3 E36 kasse, så er det helt gull og kjøre med. Husk bare og skaffe 328 kasse. Dette oppsettet er kun for E30 med power!!! Kan også bruke 535tds kasse, men den er ikke spekket for så mye som M3 kassa.

Skrevet

E30 2,7 Turbo:

Intressant, dette har jeg lurt på, men aldri fått noe bekreftelse på. Så det er 518 til 528 diffen man kan flytte over? Kun med flytting av baklokk fra den store E30 diffen (?)

Hadde vært gull om jeg slapp å bygge om travers og sveise på innfestninger på tverrbjelken over traversen (innfestninga til difflokk på evt 535 diffen).

Jeg har prøvd å få ut litt info av PPF gutta, men de mener kun akslene passer på E34 535/M5 ytternav (noe som ikke passer direkte på E30 bærebrua ?). Jeg hadde tenkt å kjøre med E30 M3 nav bak. Det går sier du?

Hadde håpt en 528 diff hadde holdt i første omgang, evt noe Quaife produkter etterhvert.

Husk å skaffe 328 kasse!? Når man allerede har M3 kasse(!). Sikker på at du ikke mener 328 mellomaksel? ;)

thorbis:

Med 500-600hk er det sjelden noe som heter for lang utveksling! På en orginal M30B35 kan jeg skjønne det blir noe langbeint pga av begrenset akselerasjon.

Skrevet

Nå er 528 diffen lik store diffen til E30, altså den mellomstore E28 diffen. Så der er alt og dømme bare og sette over baklokket. Men om den er sterkere enn store E30 diffen vet jeg lite om. Men den har nok en bedre utveksling for orginal 325. Info om utvekslingen er og finne på www.e28.se

Og jeg mente 328 mellomaksel, ikke kasse.

Til info, hvis man bruker 525tds kasse så "luter" den riktig ihht bakre girkasse festene. M3 og 328 kasser krever ombygging av bakre fester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...