Reedline Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 skal sette i en 88 mod. 325i motor i E30 det var en 318i m10 før.. kontakten ifra sikringsboksen er firkantet og ifra ledningsnettet til den nye motoren er det et rundt stikk... hva burde jeg gjøre?? noen tips bilder?? trenger seriøst hjelp her!
Balltre Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 Søk på klubbforumet. Der er det en eller annen som har beskrevet dette.
Aroid Skrevet Desember 26, 2007 Skrevet Desember 26, 2007 Det du trenger å koble til er olje trykk,vanntemp og bensin relet. du følger bare ledningsnett på M10 motoren hvor det går hend og samma gjør du med M20 motoren så kobler du bare på samma plass. Eks vist du leiter opp olje trykk bryteren på m10 motoren så samma gjør du på m20 motoren, da kobler du bare samma plass som det sto på m10 motoren. mest parten av ledningen går på farge på farge. har du kontroll panel i taket på 318 din?
Balltre Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 Man trenger litt mere enn olljetrykk, vanntemp og bensinpumpen. Det er ikke Check Control på 2-ventiler 4-syl.
Aroid Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 Man trenger litt mere enn olljetrykk, vanntemp og bensinpumpen.Det er ikke Check Control på 2-ventiler 4-syl. Jo det kom ut med check control også på 318i men en ekstra utstyr. en av kompisen min hatt en 318i 86model M-tech den hatt det hvorfor trenger du meir når det er ikke meir. resten er til check control og feil søk kontakt på m20 motoren. og vist man har turteller så må man bytt den ellers blir den helt feil.
Balltre Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 Coil og dynamo er bagateller? Og den lille kontakten ved hanskerommet for turteller og forbruksmåler har du vel også tilfeldigvis glemt?
Reedline Skrevet Desember 27, 2007 Forfatter Skrevet Desember 27, 2007 jeg har ikke check control nei... går det ikke da?? må jeg skifte sikringsboks da??
Balltre Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 Du trenger ikke bytte sikringsboks. bytt motorkontakt, koster noen småkroner hos BMW eller du bruker bilstereonissetrikset og kobler sammen en fra en delebil. Søk som sagt på klubbforumet.
Aroid Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 Coil og dynamo er bagateller? Og den lille kontakten ved hanskerommet for turteller og forbruksmåler har du vel også tilfeldigvis glemt? Forbrukermåleren er i fra hjernen. sånne tar jeg selv følge at når man har tar av noe at man setter det på plass igjen. ellers funger ikke hjernen når man ikke har satt på den kontakten er likens på alle E28,E30,E32,E34. coil går ikke igjenom lednings kontakten men dynamo lyset kan man koble til. men det som er viktigste er olje trykk, vann temp og bensin rellet for at den skal fungere også dynamo lyset.
Balltre Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=375141
Balltre Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 Coil og dynamo er bagateller? Og den lille kontakten ved hanskerommet for turteller og forbruksmåler har du vel også tilfeldigvis glemt? Forbrukermåleren er i fra hjernen. sånne tar jeg selv følge at når man har tar av noe at man setter det på plass igjen. ellers funger ikke hjernen når man ikke har satt på den kontakten er likens på alle E28,E30,E32,E34. coil går ikke igjenom lednings kontakten men dynamo lyset kan man koble til. men det som er viktigste er olje trykk, vann temp og bensin rellet for at den skal fungere også dynamo lyset. jeg orker ikke engang by på en spydighet når det er så langt fra virkeligheten.
Balltre Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 mye jobb det eller?? Ikke så lenge du hører på meg.
Fliid Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 Balltre er som alltid inne på det rette spor. Det han nevner er helt vesentlig for at dette skal bli korrekt! Det er som sagt tidligere, ikke check kontroll panel og det er egentlig ikke turteller på denne versjonen. Er det mot formodning turteller inne i bildet så må jo denne byttes så det blir korrekt (Men jeg betviler sterkt at det er truteller inne i bildet, noe som meg bekjent er uvanlig når v snakker om denne motoren på dette årstallet). Det som og er uvanlig er at du har firkantet stikk istede for det runde som egentlig kom på E30'n så vidt jeg vet. Lukter ombygging før her.. Det firkantede motorstikket er mer vanlig og finne på tidligere E28'r. Men for og komme til saken, turteller og forbruksmåler er vell ikke det som sitter høyest prioritert, men det er selvfølgelig mulig og få dette til uten større problemer. For at dette skal bli ordentlig og strøkent så foreslår jeg at du kjøper deg plastikken som er rund, tar ut alle kablene fra det firkantede stikket og bygger om dette til ett rundt ett.. Nr 2 trenger du da på bildet; http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/9368.gif Varenummer; 12521711218 For så og komme til hva som er hva av de fargene du har så kommer her forklaring på hva som er hva, håper det er lettfattelig; 6/85 - 7/87 1 "D+" Generator-Ladekontroll Blå 2 "STAT" Oljenivåstatistikk Grønn/Gul 3 4 "FT" Fjerntermometer-Vanntemperatur Brun/Fiolett 5 "OELD" Oljetrykk Brun/Grønn 6 "15S" Spenning ved bryter tenning Grønn/Hvit 7 "15U" Ved 6, ytelse likevel Grønn 8 "TI" Rattapparat/Tomgangsregulator Hvit7Grønn 9 10 "DYN" Oljenivå, dynamisk Blå 11 "SI" Service Intervall Hvit/Grønn 12 "CARB" Feilannonsering (Kun ved US modeller) Grønn 13 "EKP" Elektrisk drivstoffpumpe Grønn/Fiolett 14 "TACH" Fartsmåler Svart/Hvit 15 "P/N" Valgspråk innstillinger Svart/Grønn 16 "AIRB." Motorstøpsel/Diagnose støpsel Hvit/Svart 17 18 "50" Spenning ved Oppstarting Svart/Gul 8/87 - ca. 88 1 "D+" Generator-Ladekontroll Blå 2 "STAT" Oljenivåstatistikk Blå/Hvit 3 "*TI" Innsprut signal Hvit/Svart 4 "FT" Fjerntermometer-Vanntemperatur Brun/Fiolett 5 "OELD" Oljetrykk Brun/Grønn 6 "15S" Spenning ved bryter tenning Grønn/Hvit 7 "15U" Ved 6, ytelse likevel Grønn 8 "TI" Rattapparat/Diagnosestøpsel Hvit/Svart 9 "*TD" Turteller Svart 10 "DYN" Oljenivå, dynamisk 11 "SI" Service Intervall Hvit/Grønn 12 "CARB" Feilannonsering (Kun ved US modeller) Brun 13 "CKP" Elektrisk drivstoffpumpe Grønn/Fiolett 14 "TACH" Fartsmåler Svart/Hvit 15 "P/N" Valgspråk innstillinger Svart/Grønn 16 "AIRB." Motorstøpsel/Diagnose støpsel Hvit/Svart 17 "OELTEMP" Oljetemperaturgiver kun for M3 Brun/Fiolett 18 "50" Spenning ved Oppstarting Svart/Gul * = Kun på utvalgte modeller Kontakt i hanskerom 1 "Turtall" signal (For kobling A7) Hvit 2 "DWA" (Tyverialarm) (Tenningspluss til boardcomputer) Grønn 3 Forbruks signal (For kobling A11 Gul Der burde du ha mye å gå utifra, som forhåpentligvis kan hjelpe deg på vei. Balltre; Siden dette er en 88 mod motor og en nyere dato styring enn tidligere, da vil han vel ikke sitte med det problemet at han vil mangle tenning og må trekke en kabel fra den ene kontakten på pluggen som er ved hjernen til 15+ på coil? Som ofte forekommer ved ombygging til 2.5 og jeg ikke tar helt feil? Er vell den grønne som skal til 15+ på coil? Men som sagt.. Dette gjelder vel ikke den nye typen styring? Er vell bare de med svinghjulsfølere som har dette problemet? Håper dette hjalp Reedline;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå