Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde min første tur i grøfta natt til 2. juledag. Jeg kom til et T-kryss og skulle vinge av mot venstre. (kjørte på dvergsnesveien og skulle ut på høvågveien for de som er kjent i kristiansand) Jeg kjørte rolig og fulgte fartsgrensene siden det mildt sagt var jævlig glatt den natta.

Problemet kom da jeg skulle bremse ned før svingen, for det jeg ikke hadde tenkt på å sjekke var om dekkene var i grei stand (firmabil, heldigvis). Det var de selvfølgelig ikke, sjekket etter ''hendelsen,, og fant 3 pigger på høyre bakhjul, resten var vekk. Bilen gikk selvfølgelig rett frem (dette er som kjent ikke gunstig i et T-kryss :roll: ) og lur som jeg var prøvde jeg å clutche den og ratte meg igjenom men det funka dårlig. Den klorte seg litt mot venstre og ut på andre siden av veien. Der stod det selvfølgelig en lyktestolpe som tydeligvis bestemte seg for å anngripe bilen. Den bomma heldigvis såvidt på meg men fikk med seg venstre sidespeil. Hadde jeg havnet 20-30 cm. lenger til venstre så hadde jeg stått med fronten plantet i stolpen.

Jeg har aldri smelt skikkelig og vet ikke om man tar kvelden av å treffe en lyktestolpe i 60-70 km/t men tror i hvertfall ikke at det er spesiellt behagelig.

Var sånn passe lettet når bilen stoppet ute på jordet ogjeg bare kunne rygge opp igjen, ta en røyk og fortsette med det jeg holdt på med. :shock:

Moderatoredit (R Andersen): Dette er tulletrådmateriale.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...