///MoePower Skrevet Desember 27, 2007 Share Skrevet Desember 27, 2007 Har en 3,2 liter M102 (i prinsippet nesten det samme som en M30B32) Når denne er kald og gjerne når den har stått noen dager og jeg skal starte den, så går den mye lavere på turtall når den er kald enn når den er varm, og den går litt ujevnt. Når bilen settes i gir har den tendenser til å stoppe også. (automat) Nå som det er vinter så er det mange ganger hvis det har vært bare litt lite strøm på batteriet at den ikke har villet starte etter et par feilforsøk, må ta ut sikringen til bensinpumpe og kjøre den litt på starteren for å få den tørr og prøve på nytt til jeg får start. Når bilen er kald har jeg aldri opplevt å kunne starte den uten å gi gass, noe man generelt sett ikke skal trenge på en innsprøytningsmotor, for da stopper den bare etter den har tent litt og blir helt drukna i bensin og vanskelig å starte. Kan noen hjelpe meg med dette problemet? Det skal nevnes at når motoren er varm går den helt rent og fint, med meget godt drag, og den starter da enkelt uten å bruke gass eller noe. Hjelp? Trodde jeg var BMW-mann men dette her irriterer meg virkelig.. Bilen har det bensintrykket den skal ha, og jeg har prøvd LMM fra en annen bil med M30 jeg har stående.. Det skal nevnes at denne motoren i motsetning til M30 har kun 7,5:1 i kompressjonsforhold da den har turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet Desember 27, 2007 Share Skrevet Desember 27, 2007 hei en liten jule bump fra meg, tipper du har lekkasje på en eller flere dyser jeg, noe som du ikke merker når motoren er varm , men som gjør at den drukner når den er kald Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Desember 27, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2007 Hei, har feilsøkt litt i dag og tatt litt bilder rundt om kring der jeg ikke kommer til å se med øynene mine direkte, og har funnet en vacumslange til BOV'n som var knekt av, så den får falskluft inn der, og trolig også trekker den inn litt rundt peilepinnen da den O-ringen ikke tettet skikkelig der, og jeg kjente litt svakt sug rundt der med fingrene når den gikk. En annen ting jeg har funnet ut er at vi har justert tenningen når den har gått på tomgang da vi gjorde nettopp det, så tenningen er sikkert øøørlitegrann feil. Skulle visst justeres på 2300rpm den, men det fant ikke jeg ut før nå. Så da ser det ut for at saken løser seg. Skal ta å kjøpe komplett nytt slangesett til motoren, da det er noe dårlige slanger rundtom, og jeg skal bytte en del pakninger som har med toppdekselet å gjøre, og i samme slengen ta å bytte innsugspakninger for å være sikker. Skal ta en full shinings her nå, så blir det vel bra. Det er neimen ikke alltid like moro å kjøpe en bil hvor så og si ALT har vært tuklet med tidligere, og som ikke engang startet da bilen ble kjøpt for 1 og et halvt år siden. Har ikke hatt skilter på bilen tidligere, men regner med å registrere den til sommeren. Gleder meg som et barn, da dette blir utrolig moro å få på veien igjen! Satser på å ha den som et rullende objekt frem til bilen er teknisk strøken og jeg har hatt den på veien et par år, så blir den plukket i småbiter for hellakkering, og videre trimming av motor. Er bilen i signaturen min det er snakk om hvis noen lurer, og den har jeg prosjekttråd liggende ute om her på bimmers. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Desember 27, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2007 Men angående dyselekkasjer. Tenker du da på lekkasjer i innfestningen så de suger falskluft, eller tenker du på at selve sprøytespissen på de ikke stenger helt, når de skal? Det lureste er vel å ta de ut alle som en og teste de tenker jeg, er jo tross alt gammel bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Desember 28, 2007 Share Skrevet Desember 28, 2007 Noe av det mest tidkrevende jeg gjør er å feilsøke system der det har vært noen og plukket på "alt". Gjerne noen smarte løsninger på ledningsnett osv... Men desto gladere blir man når man finner ut av det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Desember 28, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2007 Så enig, så enig med du! Mye ledninger som er klippet, så får ikke kjørecomputeren eller alarmen til å virke heller. Ledningsnettet generelt et et eneste kaos.. Speedometeret virket heller ikke da bilen ble kjøpt, men dette har vi reparert i ettertid. I det minste virker sentrallåsen da. Moro når tingene begynner å fungere igjen ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå