hauken Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 drar dårlig i motbakke,sort røyk pumper ut bak,"bruselyd" foran ved max belastning.... 1.3 pr mil på langkjøring????
Steffan C Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 Gåen turbo? Lekkasje intercooler, eller lekkasje på luftslanger mellom turbo og innsug?
ReBell Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 Tipper det er lekkasje på slange mellom turbo og intercooler, som nevnt ovenfor. Ble samme med A6'en til foreldrene mine... på tur over fjellet med campingvogn på 1600kg bak.
Ballder Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 Og blir lekkasjen stor nok, så kan turboen overspinne og til slutt havarere..
hauken Skrevet Desember 27, 2007 Forfatter Skrevet Desember 27, 2007 får nok bestille time hos bavaria snarest.....
Ballder Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 Kan jo ta en visuell titt på slanger og tilkoblinger selv først da. Litt trist og svi av et par tusen på og la dem finne en sprukken/løs slange som du selv kunne sett med litt nøye titting.
Bonden Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 Det er ofte slangen rett etter turboen som ryker på disse modellene ,90 graders bøyen.
Ballder Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 Det er ofte slangen rett etter turboen som ryker på disse modellene ,90 graders bøyen. Dette er innlegg vi liker.
hauken Skrevet Desember 28, 2007 Forfatter Skrevet Desember 28, 2007 kan dette påvirke automaten? når jeg bremser i unnabakke så girer bilen ned,når jeg gir gass igjen så girer den opp igjen.... skal kanskje være sånn,men i en laaang unnabakke virker dette meningsløst...
ReBell Skrevet Desember 28, 2007 Skrevet Desember 28, 2007 Det er "tenkende" automatkasser på disse bilene. Dvs at de lærer seg hvordan du kjører og girer deretter. Når du får et problem som gjør at bilen plutselig drar tungt der den vanligvis ikke skal gjøre det, vil dette påvirke hvordan bilen girer. Ta en diagnose på et BMW verksted når du har fikset det som er feil og bilen går skikkelig. Resett girkassa, så tenker jeg at den vil fungere som normalt igjen. Det kan uansett være lurt å gjøre det, for du kjøpte sikkert ikke bilen ny og da kan det bli kluss med verdiene som ligger i kassa fra før. Å ta en diagnose vil vise om det kommer noe feilmeldinger i kassa (for å utelukke at det er noe galt), og resette den vil gjøre at kassa vil lære seg hvordan du kjører og gire deretter. Dette hjalp hos meg når kassa giret litt rart. Ble som natt og dag etterpå. Lykke til
Ballder Skrevet Desember 28, 2007 Skrevet Desember 28, 2007 Det er nok kassa di som har slik hill assistent eller hva det het igjen. Var slik på e39'n jeg hadde, og det opplevdes omtrent slik ja.
ReBell Skrevet Desember 29, 2007 Skrevet Desember 29, 2007 Jeg har også Hill Assistent, men den fungerer mye bedre etter t ejg fikk resatt kassa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå