Rune89 Skrevet Desember 27, 2007 Share Skrevet Desember 27, 2007 har eit problem med varmeapparatet i bilen.. når den går på tomgang holder den 90 grader.. når eg kjører i ca 70 + stiger temperaturnåla.. når eg stopper synker den igjen.. varmeapparatet varmer når den står på tomgang.. men når den er i fart blåser den berre kald luft.. lurer på om det er noko gale med den radiatoren/slangane som skal varme opp cupeen.. lurer på om det er tett ein plass der.. og so lurer eg på om den eletriske komponenten som styrer mellom kald og varm luft er gåen!! nokon som veit noko om dette?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Desember 27, 2007 Share Skrevet Desember 27, 2007 Lurer på om du kan være uheldig og få litt eksos i kjølesystemet jeg. Topppakning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Desember 27, 2007 Share Skrevet Desember 27, 2007 Er du sikker på at det er nok vann? Lufta systemet i det siste? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune89 Skrevet Desember 27, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2007 ja det er nok vatn.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune89 Skrevet Desember 27, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2007 eksos i kjølesystemet?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Desember 27, 2007 Share Skrevet Desember 27, 2007 Høres nesten ut som om den kjører trykk/eksos ut i vannet når du belaster motor ja. Da blir det mye luft i systemet vettu, men siden du ikke mister vann, noe den til en viss grad må gjøre for og få plass til luft/eksos, så henger jeg en knapp på deff vannpumpe igrunn. Skovlene er laget av no hardplast drit som løser seg opp/løsner fra akselen. Kan jo være at pumpen funker godt på lavt turtall, men ikke henger med på høyt og dermed går seg varm. Koker motor, så mister man til dels varmen i apparatet grunnet luft da også. Håper du skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Desember 27, 2007 Share Skrevet Desember 27, 2007 Vannpumpe er nok tingen og gå etter. Ved eksos i kjølesystemet så vil du merke ett sabla trykk på kjøleslanger og til slutt vil det ende med koking, uansett.. Eller, det blir ikke koking heller, er bare eksosen som vil ut, så det kan virke som det koker. Trer dette fenomenet frem i lange bakker og? Når du belaster godt og hardt så begynner nåla og gå opp og om du står på tomgang etterpå så synker den igjen? "hjelpepumpa" som jeg liker og kalle det til varme systemet i kupè og tilhørende slanger/rør er nok i sin skjønneste orden siden du sitter med varme på tomgang og jeg antar at du har det når du kjører under 70 og.. Kan virke sånn på innlegget ivartfall.. Edit; Leste på nytt og så at du skrev når du var i fart så blåste det kaldt.. Feil fra min side.. Men jeg tror fortsatt "hjelpepumpa" og slangene er i orden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå