Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jag har en m20b25 motor der stemplane er av dreid slik at kompen nu er 8:1

SÅ HAR jeg EN 50mm WG OG EN GARRET GT 40 MED a/r 0.99 og en stor intercooler go for 600-900hk.

ska få tak i en kam som kan brukes til turboen,Men lurar på kor mye denna motoren tåler av effekt.(med orginale deler)(hk)?3-400hk??

Skrevet

neida:)

du skal fint klare 300 pluss på org innmat med dreide stempler.

Men jeg ville kostet på meg en o-ringing/mls pakning og arp bolter, samt datasprut, evnt en chip laget til motoren, 535lmm og noen større dyser

Skrevet

Jeg kjørte i lang tid på over kiloen i trykk på min m20b25 med orginal komp.

Det var med cossie turbo (t3) piano i blokk, haltec sprut og minnes det var m5 dyser.

Ingen tennings styring, noe som gjorde at det ble bank på ca 1.1-1.2.

I denne bilen lå det dyno papirer fra den gang den ble bygd, og hadde da over 300hk (minnes det var nesten 320 det sto) på kiloen, men ble kjørt på 0,9 når jeg fikk den.

Jeg stilte opp trykk til 1,1-1,2 og kjørte med litt sunn fornuft i over ett år med det før drivlinje gikk.

Oppsettet ditt med datasprut/tenning og skikkelig pakning vil jeg tro du klarer tett på 400hk som holder, dersom du ikke flåkjører konstant på 7000rpm.

Vil også legge til at det finnes folk her inne som kan dette med turbobygg, og oppfordrer dem til og komme med innspill.

Blir fort litt mye synsing fra oss som vet litt om alt, men ikke alt om noe. :P

Skrevet

Motoren lever på lånt tid om du har tenkt å dra ut maks av den turboen.

Om du ikke har tenkt å dra ut maks av turboen så bytt den med en mindre som vil oppleves mye kjappere og grommere til det bruket du har tiltenkt i forhold til GT40'en.

Jeg skal i løpet av de 3 neste månedene bygge en '86 M20B25 for en her på forumet med 8,1:1 i komp. Z45 kam, o-ringa blokk, datasprut, ppf grenrør, Garrett GT2871 bb turbo m/ext w/g, porta(ebb) topp, gasspjeld, kompressor- og turbinhus og innsug. Vi håper på 400-450hk på hjula på E85 med grom respons.

En korrekt bygget M20B25 skal med modifisert original innmat tåle 400hk med god driftssikkerhet. Rådene tåler som regel en god del mer, men stemplene svikter i ringlandet typisk ved >480-500hk(under forutsetning at motoren er bra mappet).

Hvis dette er et "helst under 10k"-bygg så les faq'en på ppf forumet, der står alt du trenger å vite.

/Stian

Skrevet
Motoren lever på lånt tid om du har tenkt å dra ut maks av den turboen.

Om du ikke har tenkt å dra ut maks av turboen så bytt den med en mindre som vil oppleves mye kjappere og grommere til det bruket du har tiltenkt i forhold til GT40'en.

Jeg skal i løpet av de 3 neste månedene bygge en '86 M20B25 for en her på forumet med 8,1:1 i komp. Z45 kam, o-ringa blokk, datasprut, ppf grenrør, Garrett GT2871 bb turbo m/ext w/g, porta(ebb) topp, gasspjeld, kompressor- og turbinhus og innsug. Vi håper på 400-450hk på hjula på E85 med grom respons.

En korrekt bygget M20B25 skal med modifisert original innmat tåle 400hk med god driftssikkerhet. Rådene tåler som regel en god del mer, men stemplene svikter i ringlandet typisk ved >480-500hk(under forutsetning at motoren er bra mappet).

Hvis dette er et "helst under 10k"-bygg så les faq'en på ppf forumet, der står alt du trenger å vite.

/Stian

hei.blir nok litt dyrere enn 10 lappa ja.ska ha autronic sm4,bosch 04 pumpe trur æ den hete.pianotråd.har kjøpt grenrør fra ppf og den 50mm wg,så æ trur at 350 hk sku gå greit når man tar ut ca 250 hk på en helt orginal motor....0,5 bar...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...