Sir Hofstad Skrevet Desember 28, 2007 Skrevet Desember 28, 2007 Henter denne rett etter jul. Mest sannsynlig blir den M50en som er under bygging montert i denne. M50: -93 M50B25 enkel Vanos. Borres til 86 mm, monteres smidd veiv 84mm og råder fra M52B28,grenrør og mulig et S50 innsug med individuelle spjeldhus. Bil: Montert sportsinteriør,sort med delt baksete.(blir solgt til fordel for org skinn,følger med). 92 2,5 liter ca 200K, byttet på verksted med kvitteringer (blir solgt) Ingen planer om å gjøre noe karrosserimessig da bil er forholdsvis nylakkert og rustfri. Her blir pengene lagt i motor og understell.
Sir Hofstad Skrevet Desember 28, 2007 Forfatter Skrevet Desember 28, 2007 He-he joda, ordner så bilen ser ordentlig ut... Men prioriteringen er som nevnt.
Ad|oS Skrevet Desember 28, 2007 Skrevet Desember 28, 2007 Blir bra dette... Hvor mye effekt regner du med å hente ut av motoren? Hva slags understell?
Sir Hofstad Skrevet Desember 28, 2007 Forfatter Skrevet Desember 28, 2007 Håper jeg får det slik jeg planlegger Begynte Bmw-interessen med en E36, 320 som en kamerat kom slepende med til verkstedet og lurte på om jeg kunne se på. Senere ble det total oppussing av noen E30 og E34, men ønsket meg en E36 som jeg kunne "forme" slik jeg ville. Motoren er utgangspunktet, og blir rett under 3 liter. Effekt som sugemotor er ikke ferdig beregnet, men viktigere er egenskapene jeg ønsker. Den blir trykkladet når økonomien tillater det. Denne E36en er kanskje ikke optimalt å "bygge" på da det er sedan, og aut... Men skal få det til å bli en real E36 som er "clean" og morro å kjøre. Understell foreløpig er M-tech, men blir oppgradert. Tips til tiltak taes i mot med takk, og vil bli vurdert
Sir Hofstad Skrevet Desember 28, 2007 Forfatter Skrevet Desember 28, 2007 Bilen er lakkert opp i senere tid, skal være rimelig rustfri, og har bra med utstyr...
Sir Hofstad Skrevet Desember 28, 2007 Forfatter Skrevet Desember 28, 2007 Blir bra dette... Hvor mye effekt regner du med å hente ut av motoren? Hva slags understell? M50en blir borret etter nyttår, så montert 2,8 delene. Blir flere oppgraderinger, og ender vel rett under US M3 i effekt som sugemotor (<240Hk).
AC Schnitzer Skrevet Desember 28, 2007 Skrevet Desember 28, 2007 Spennende prosjekt. Blir den å se på neste treff?
Sir Hofstad Skrevet Desember 28, 2007 Forfatter Skrevet Desember 28, 2007 Nei, tror ikke jeg rekker det. Håper på å få hentet den rimelig kjapt, men blir satt på jobben og gått over. har en 2-dørs E30 som skal gjøres ferdig så ny eier får hentet først Må vel kjøre Opel denne gangen også
Dan Skrevet Desember 28, 2007 Skrevet Desember 28, 2007 Kult prosjekt dette her Letting av vekt en tanke kanskje?
oddis Skrevet Desember 28, 2007 Skrevet Desember 28, 2007 Blir nok et moro prosjekt dette. Iflg folk som har stroket M50 motorer med påfølgende voldtekt av topp og ventiler låter de visstnok ekstremt rått (som sugemotor). Vet av en som kjøpte 3,2L kit fra Schmiedmann, og det var visstnok bursdag, ferie og julekvelden på en og samme dag da han fyra den. Og skal man tro Schmiedmann så stemmer det jo..
haavard Skrevet Desember 28, 2007 Skrevet Desember 28, 2007 Pen bil, gleder meg til å se/høre denne i aksjon.
Sir Hofstad Skrevet Desember 28, 2007 Forfatter Skrevet Desember 28, 2007 Blir nok et moro prosjekt dette. Iflg folk som har stroket M50 motorer med påfølgende voldtekt av topp og ventiler låter de visstnok ekstremt rått (som sugemotor). Vet av en som kjøpte 3,2L kit fra Schmiedmann, og det var visstnok bursdag, ferie og julekvelden på en og samme dag da han fyra den. Og skal man tro Schmiedmann så stemmer det jo.. er enkel Vanos og vil nok dempe noe av lyd... Og så vet jeg ikke om motoren blir prøvestartet med B25 innsuget, eller S50 innsuget ennå... Noe av utfordringene her er egentlig at bilen har en M50B25 uten Vanos som sikkert hadde vært et bedre utgangspunkt for en skikkelig ombygging. Foreløpig får den stå i bilen til jeg har den andre ferdig, og da får jeg vurdere salg av den, eller ombygging av den også. Skal det lades med kompressor må det planlegges og taes en avgjørelse før jeg skrur sammen den som bygges nå... Letting av vekt vet jeg ikke, er ikke planlagt noe banebil, bare en bil jeg trives med selv Og blir vel frisk nok...
Sir Hofstad Skrevet Desember 31, 2007 Forfatter Skrevet Desember 31, 2007 Kult prosjekt dette her Letting av vekt en tanke kanskje? Eneste lettinga blir vel at kona får kjøre touringen...
Sir Hofstad Skrevet Januar 11, 2008 Forfatter Skrevet Januar 11, 2008 Da er vi litt nærmere... Leverer E30en og henter E36en i morgen. Rekker en pitstop og hente motordeler samtidig... Gleder meg?, tjaa, planlagt og ventet i snart 3 år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå