JvP Skrevet Desember 28, 2007 Skrevet Desember 28, 2007 Hei fikk start på 525 motoren jeg har montert i bilen min i går Men den går ikke helt som den skal idle rpm ligger på rundt 1200 og svinger opp og ned med 100/200 rpm, Om jeg ruser den litt opp på tomgang "henger" den også litt på gassen før turtallet daler igjen. Hva skal jeg starte og lete etter, har tatt en runde og kikket om den suger falskluft og fant forsåvid en sprekk men den virket ikke til og ha noen større betydning. Er det tomgangs regulatoren som er plasser midt oppunder innsuget og kan det være forsøket verdt og prøve og rense denne ? Motoren er en 1991 m50b25 uten vanos. Edit: Btw hvis noen har varmeapparat register til en e34 til salgs så VÆR SÅ SNILL OG SEND MEG EN PM SNAREST
Hyggmaister Skrevet Desember 28, 2007 Skrevet Desember 28, 2007 Bør vel kunne være verdt et forsøk ja Falskluft er imidlertid en gjenganger... Er det lenge siden du har hatt start på motoren foresten?
JvP Skrevet Desember 28, 2007 Forfatter Skrevet Desember 28, 2007 Ja det begynner og bli en stund siden motoren har stått i mellom 6 og 12 mnd. Den startet forøvrig bare lekkert etter at bensin tilførsel og retur ble koblett på rett rør vell og merke ble en fin søyle når slangene ble tatt av for og si det sån får ta med meg en boks startgas og saumfare etter lekasjer. Noen som vet hvordan den regulatoren er og demontere ? Og er disse eventuelt lik på m50b20 og b25 ? Har jo en komplett 520 motor stående på henger jeg kan plukke litt av.
Hyggmaister Skrevet Desember 28, 2007 Skrevet Desember 28, 2007 Hvordan regulatoren er har jeg 0 peil på, men om en motor har stått så lenge er det vel langt fra uvanlig at den går ganske ujamt? Prøv å la den gå seg litt varm og se om ikke ting bedrer seg
JvP Skrevet Desember 28, 2007 Forfatter Skrevet Desember 28, 2007 Den har fått gå brukbart lenge på tomgang uten at det var noe som helst tegn til forbedring. Men er jo mulig det går seg til av seg selv. Får ta meg en runde og gå over alle slanger og sjekke at allt er tett før jeg hiver meg rundt og sjekker regulator
a_hansen Skrevet Desember 28, 2007 Skrevet Desember 28, 2007 hadde akkurat samme problem på min.jeg måtte bytte kamføleren
JvP Skrevet Desember 28, 2007 Forfatter Skrevet Desember 28, 2007 Hvordan kan man finne ut om det er kamføleren er det noen verdier man kan måle på den for og se om den virker som den skal ? Ellers er det noen som vet om disse er lik på 520 og 525 ? fant ikke helt ut av det i etk
Fliid Skrevet Desember 28, 2007 Skrevet Desember 28, 2007 Diagnose vil avsløre dette.. Noe sier meg at de er like på både B20 og B25.. Men jeg har ikke skjekket ETK.
JvP Skrevet Desember 28, 2007 Forfatter Skrevet Desember 28, 2007 Joda men nå har det seg slik at diagnose fungerer ikke med bilen min mulig det er på grund av at speedometeret ikke stemmer overens med motorstyring. Vil tro dem er lik er vell ikke verre en og ta dem ut og sammenligne Takker så meget for tips. Ser at det er 2 stk oppført i etk på 520 og en av dem stemmer overens med den til 525 så håper jeg har den som passer på 520 en
a_hansen Skrevet Desember 29, 2007 Skrevet Desember 29, 2007 jeg brukte kamføleren fra b20 motoren og det gikk helt fint
JvP Skrevet Desember 30, 2007 Forfatter Skrevet Desember 30, 2007 jeg brukte kamføleren fra b20 motoren og det gikk helt fint Flott greier Kjørte forresten bilen opp bakken til her jeg bor etter jeg var så heldig og fikk låne meg plass på bukk for og få opp komplett nytt eksos anlegg Uansett så kunne det virke som at bilen ikke gikk på en sylinder så mistenker coilene, det er ikke noe "kjerringråd" ang feilsøking på disse ? Tenkte jeg skulle ta og måle LMM også men klarer ikke helt og finne verdiene den skal gi noen som vet ?
BreitBau Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 Kan vel være litt forskjellig.. Men først og fremst ville jeg nok tatt meg en god kjøretur.. Da får du jo høre om teorien din om at den bare går på 5 sylindere er riktig.. Hadde samme problemet ved oppstart etter 7mnd.. Kjørte en tur på 5-6 mil og da var den fin.. Hjernen resetter seg nemlig, etter lengre tid uten størm, og da trenger den å "lære" hvordan den skal oppføre seg.. Den må "lære" hvor gasspjeldet er åpent og stengt, og hvor mye bensin den skal gi, og hvordan tomgangen skal være.. Tenkt noengang på å rense tomgangsregulator? Mener at det enkleste er å begynne med det enkle jeg da..
JvP Skrevet Desember 30, 2007 Forfatter Skrevet Desember 30, 2007 Den gikk bare på 5 var fullt av vann rundt 2 av pluggene Var 3 forskjelige sorter coiler montert så flytta over bosch coilene fra 520 motoren. Sliter litt med og få kjørt tur da jeg verken har skjermer front eller panser på bilen for tiden. Ellers er jeg litt skeptisk på og la den gå seg skikkelig varm da tempratur måleren i dash ikke fungerer nå. Tror jeg blir og rense tomgangsregulatoren neste er greit og ha det gjordt, fant også ut at den sugde litt falskluft her og der. Går merkbart penere nå en den gjorde for og si det sån men ligger enda på 12-1300 rpm på tomgang og jager litt opp og ned med lmm inkoblet og på ca 2000 rpm med lmm utkoblet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå