Gå til innhold

Bakstillingsproblemer med E36

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi var nettopp nede og spant rundt litt på en åpen asvalt bane som det hadde regnet på..

Vi hadde det morro osv, da plutselig det smalt i høyre bærebro..Gikk ut og skulle se hva som hadde skjedd med kunne ikke se noe..Jekka opp bilen og Rista litt på hjulet og det var ganske løst! skrudde av hjulet og skivebremsa var jævla løs!

Hva har skjedd og?Hva må byttes?

Takker for alle svar!

EDIT

http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /16981.gif

Er det nummer 3 det lageret jeg må bytte?

Skrevet

Hvis kun navet rører seg og ingenting mer så kan det være hjullagrene som er sprengte ja.

At skiven er løs kan komme av at du mangler/har en løs sånn bitteliten skrue som skal holde skiva fasti navet med, men da skulle den ikke være løs når hjulet stod på bilen..

Såfremst ikke du har løse hjulbolter, men så ille tror jeg ikke det har vært :D

Skrevet
Hvis kun navet rører seg og ingenting mer så kan det være hjullagrene som er sprengte ja.

At skiven er løs kan komme av at du mangler/har en løs sånn bitteliten skrue som skal holde skiva fasti navet med, men da skulle den ikke være løs når hjulet stod på bilen..

Såfremst ikke du har løse hjulbolter, men så ille tror jeg ikke det har vært :D

Hørtes mest ut som hjulagert når vi kjørte... Hørtes ut som det var noen kuler som fikk kjørt seg litt...

Skruen på skiva var der, men vi hadde for liten umbraco så fikk ikke kjent om den satt ordentlig, men det er jo hjulboltene som holder skiva på plass uannz.

Hjul boltene er ikke lause, de satt ikke veldig godt når vi først tok hjulet av men det var fordi de ikke var ettertrekka etter felg bytte. men når vi satt felgen på igjen, dradde vi godt til...

Er garantert hjullagert eller noe med selve navet.

Men dette kan vel ha skjedd siden ikke felgene var dradd godt nok på i første omgang? er mye krefter igang når man leker seg på så godt som tørr asvalt

Skrevet

Det var jo bløtt ute puz :lol:

Men vi kunne rikke dekket like mye fram og tilbake etter vi hadde tatt det på igjen så det er nok lageret som har gått til helvete etter lloydsb her hadde litt gøy med bilen min :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...