Larsen Skrevet Desember 28, 2007 Skrevet Desember 28, 2007 Har ulyd i motoren min. Er en 320 e46. Høres ut som det er registerreima, men har en høyere frekvens. Den forsvinner først etter en halv times kjøring og høres ved forsiktig gassing. Frekvens øker ikke med turtallet. Noen som har en ide om hva det kan være? Noe potensielt farlig?
Steffan C Skrevet Desember 28, 2007 Skrevet Desember 28, 2007 Det er registerKJEDE på din motor. Og hvis det ikke øker med turtallet, så er det nok ikke kjede, multireimer e.l. Få tatt ett verkstedbesøk/diagnosetest .
Ballder Skrevet Desember 28, 2007 Skrevet Desember 28, 2007 Nja, nå vil jeg påstå at multireimer følger trtallet også, så lyden ville nok forandre seg med turtallet der også.
Larsen Skrevet Desember 28, 2007 Forfatter Skrevet Desember 28, 2007 Lurer egentlig på om et lager til reimene er gåen, men det nærmeste jeg har kommet lokalisering er at det ligger i området, mellom eksos manifoil og foran på motoren.
Kaptein Vom Skrevet Desember 28, 2007 Skrevet Desember 28, 2007 Sjekk vannpumpe, fikk vannpumpe havari på en M52B28, dvs måtte skifte radiator, vifte deksler osv merkostnad på 5000kr i deler.
Larsen Skrevet Desember 29, 2007 Forfatter Skrevet Desember 29, 2007 Hvorfor så mye? fløy vannpumpa ut av motoren? Skal sjekke det idag. Andre forslag?
Larsen Skrevet Desember 29, 2007 Forfatter Skrevet Desember 29, 2007 Da fant jeg ut at lyden kommer fra et av reimhjulene (nesten sikker) Hvem av dem vet jeg ikke, men får vel kjøpe meg et sånt stetoskop på biltema.
Kaptein Vom Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 Lageret i vannpumpa gikk, vifta tippa litt fremover og gikk i radiatoren, reimhjul, deksler, radiator og vifte gikk tilhelvete...
Kaptein Vom Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 Da fant jeg ut at lyden kommer fra et av reimhjulene (nesten sikker) Hvem av dem vet jeg ikke, men får vel kjøpe meg et sånt stetoskop på biltema. Ta av viftereima så kjenner du om det er slakk på strammehjul, dynamo evt vannpumpe
Larsen Skrevet Desember 31, 2007 Forfatter Skrevet Desember 31, 2007 Da fant jeg ut at lyden kommer fra et av reimhjulene (nesten sikker) Hvem av dem vet jeg ikke, men får vel kjøpe meg et sånt stetoskop på biltema. Ta av viftereima så kjenner du om det er slakk på strammehjul, dynamo evt vannpumpe Takk for tipset!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå