Stianvi Skrevet Desember 29, 2007 Skrevet Desember 29, 2007 Heisann, monterte nettopp ny overhalt bakstilling på min e30, med powerflex, nye bremser og 316diff med sveist sperre. etter ca 3kvarter røyk den ene drivakselen=/ noen som veit om no aksler jeg kan putte på der som tåler litt mer? som passer rett på kjører med en 323motor med litt snacks.. ca 170hk Mvh Stian
336mik Skrevet Desember 29, 2007 Skrevet Desember 29, 2007 Orginal aksel fra en e30 med 6`er burde da holde i massevis.
Stianvi Skrevet Desember 29, 2007 Forfatter Skrevet Desember 29, 2007 det er det jeg har, kjøpte brukt da riktignok, men skal prøve å sette på en av de andre jeg har liggendes, er det samme aksel på 320 og 325? bilen er en 320i skjønner du med større motor.. samt den sveisediffen gir jo litt påkjenninger, men det burde jo holdt mer enn 3kvarter, var ikke orntlig herjekjøring engang
bmwrasaren Skrevet Desember 29, 2007 Skrevet Desember 29, 2007 Få tak i en diff med skikkelig sperr. Da vil det holde uansett. For med sveist sperr, så river du i stykker akslingen/drivledda.
Stianvi Skrevet Desember 29, 2007 Forfatter Skrevet Desember 29, 2007 det er så jævla dyrt vøtt, er lærling så har ikke råd til allverdens.. men det blir kanskje billigere i lengden enn å drive å bytte drivaksler hele tia:P noen som veit hva slags utveksling som er standard på e30 320i?
bmwrasaren Skrevet Desember 29, 2007 Skrevet Desember 29, 2007 Hehe! Ja det er jo litt dumt å måtte bli taua hele tiden på grunn av ødelagte akslinger. Men en orginal diff fungerer nok like bra, gjør du det rett så kan du leke deg en del Men lek deg på lukket område Utv. på orginal 320 er 3,92 tror jeg.
Stianvi Skrevet Desember 29, 2007 Forfatter Skrevet Desember 29, 2007 hehe trenger ikke tau når man har sveist diff, da har man 1hjulstrekk:P har kjørt original digff nå en stund, det går jo, men er ikke det smame, for noen ganger henger den ikke med. det er 391 på 316 veit jeg, er vel ikke så lav på 320 og elr? den som satt på min syns jeg var veldig høyt gira, den var 345
bmwrasaren Skrevet Desember 29, 2007 Skrevet Desember 29, 2007 Hehe! Stemmer Men blir mye slitasje på den ene dekket da Ok, er den lavere en det altså, hmm.
D.Toft Skrevet Desember 29, 2007 Skrevet Desember 29, 2007 men, pass på at akslingene kommer på plass på rett side, altså en fra høyre side skal kun brukes på høyre side, med tanke på vridningen av stålet, setter du den på andre siden, så knekker den lettere...
Stianvi Skrevet Desember 30, 2007 Forfatter Skrevet Desember 30, 2007 fader! der sa du noe.. hehe den tenkte jeg ikke på, for satte det sammen i full fart for hadde dårlig tid.. men når jeg hadde bilen på bukken så virka det som jeg hadde slakk i den ene driv akselen, og det er den som er knekt nå.. kan jo hende den var dårlig i utgangspunktet?
Bimmerlars Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 Drivleddet som røyk eller? Var sikkert slakk i drivleddet. Rivstarter er ikke mye velkomne da
Stianvi Skrevet Desember 30, 2007 Forfatter Skrevet Desember 30, 2007 jeg skal opp å bytte den etterpå, så har ikke sett ordentlig, men så ut som drivleddet innerst mot kardangen som har vridd seg trill rundt. men men, det ordner seg vel;)
Stianvi Skrevet Desember 30, 2007 Forfatter Skrevet Desember 30, 2007 da var akselen bytta, det var ene drivleddet, innerst mot kardangen som hadde vridd seg helt trill rundt, og var kun to kuler igjen hehe. et under at akslingen holdt seg på samme plass enda=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå