-fek- Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 Skal demontere dashbordet på compacten min, skal ha ut varmeapparatet for å fikse spjeldet. Er det noken som har demontert dashbordet? Er klar over at dashbordet på compact og coupe/sedan er likt men noken likheiter har det nok Har demontert alle skruene eg ser, men det virker som om at dashbordet sitter fast framme ved frontruta, så eg får det ikkje ut. Noken erfaringer? Mykje arbeid?
Ballder Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 Titter du godt igjennom front ruten, så kan du se noen små plast propper helt i forkant av dash. Husker ikke helt, men er vel 5-6 stykker av dem. De skjuler skruer, som igjen kan være litt vonde og komme til grunnet ruten som du sikkert ser.
-Anders- Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 Du må vippe opp de lufterillene fremme ved fronruta ja. Da ser du noen skruer. Men du må ha en miniskralle med bits for å komme til der. Eller en annen hendig trekker.
-fek- Skrevet Desember 30, 2007 Forfatter Skrevet Desember 30, 2007 mykje arbeid? vannskeleg å få til?
-Anders- Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 neinei. så sant dashboardet er likt i fremkant/festet. Men uasnett ikke mye jobb. Mulig det også er noen propper der som ballder nevner. Jeg brukte et lite sett fra tengtools. Der har du ei litta skralle som ikke måler mer enn 6-7 cm. Koster 3-400 kr for det settet tror jeg. Den funket hvertfall bra foran ved ruta der.
-fek- Skrevet Desember 30, 2007 Forfatter Skrevet Desember 30, 2007 Takk takk for tips! Det var som dere sa, tre skruer framme ved frontruta, og ein skrue på kvar side av bilen Måtte ta ut airbagen på pasasjersida for å få vippe ut dashbordet, sinare i kveld skal eg ta av rattet. Då er det nok klart til å slite ut dashbord Håper berre eg får montert det igjen, er ofte lettare å demontere enn montere
-Sammy Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 Takk takk for tips!Det var som dere sa, tre skruer framme ved frontruta, og ein skrue på kvar side av bilen Måtte ta ut airbagen på pasasjersida for å få vippe ut dashbordet, sinare i kveld skal eg ta av rattet. Då er det nok klart til å slite ut dashbord Håper berre eg får montert det igjen, er ofte lettare å demontere enn montere Ja også er det å få det montert sånn at det ikke knirker eller føles "løst" ut da.
opt Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 Det sitter noen skruer bak varmeapparatet som er litt vanskelige å se. Men med litt lirking, røsking og banning får du det nok til.
-fek- Skrevet Desember 30, 2007 Forfatter Skrevet Desember 30, 2007 Hehe, var igrunn ikkje noko problem Det tek berre litt tid..hehe Ting tar tid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå