Gå til innhold

Motorbytte fra 318is - 320i...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Jeg lurer på hva som må til for å bytte fra 318is til 320i motor...?

Det jeg kan tenke meg er ledningsnett + hjerne og selføgelig girkasse.... Er det noe mer? Bremser? Drivverk...?

:)

Skrevet

i tilegg til det du skriver må du bytte eksos . og ja ledningsnett til motoren , girkassa trenger du ikke bytte! men likegreit vis du har en!

du må bygge om en servoslange og bytte clutcharmen vis du skal bytte girkasse!vis ikke vil den ta i svinghjulet ( kan skru inn en bolt under clutch pedalen)

ellers skal alt være bolt on ;)

edit: ja du må også bytte stabstaget framme. passer ikke med 316/318is stabstag

Skrevet
i tilegg til det du skriver må du bytte eksos . og ja ledningsnett til motoren , girkassa trenger du ikke bytte! men likegreit vis du har en!

du må bygge om en servoslange og bytte clutcharmen vis du skal bytte girkasse!vis ikke vil den ta i svinghjulet ( kan skru inn en bolt under clutch pedalen)

ellers skal alt være bolt on ;)

edit: ja du må også bytte stabstaget framme. passer ikke med 316/318is stabstag

Ok,

Har sett på noen tråder at man må flytte batteriet bak, og skifte kasse og heile greia...:s Motoren min har rulla 244 000 nå, så jeg tenkte jeg kunne evt bytte til en 6'er viss jeg i det hele tatt skal bytte... Ingenting er som sekser lyden 8) Passer motorfestenene overens med 318is motoren? Må jeg bytte mellomaksling...? :?:

Skrevet

Da hadde jeg heller funnet meg en bedre is motor gitt. eller evt gått opp til 325 når du først skal bytte. 320 går ikke noe bedre enn is. men hvis det kun er lyden du er ute etter så ok.

• 6 months later...
Skrevet

Hey!

Vurderer nå sterkt å bytte til en 320 motor sjøl da det er vanskelig og dyrt og finne en M42B18.. Så girkassa på IS'n passer over på en m50b20? Samt.. MÅ man flytte batteriet bak? (tenker ikke på godkjenning, men for at det skal være praktisk mulig)

Noen andre ting jeg bør tenke over og vurdere før jeg gjør et kjøp av en 320 motor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...