Gå til innhold

Bilen fusker/stopper på lavt turtall!!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 87mod E30 318i som plutselig har begynt å kødde! jeg skulle starte den opp igjen etter juleferie og da ville den såvidt gå på tomgang i to min før den stoppa igjen.. klarte å få starta den opp igjen, men den fuska og hørtes ut som at den innimellom bare gikk på tre av fire sylindere på lavt turtall helt til jeg fikk gitt gass.. da hørtes den helt fin ut. Men når jeg var nede på lavt turtall igjen og ved girskifte så fuska den fortsatt og stoppa tilslutt igjen! Når jeg prøvde å starte den opp igjen da så smalt det kraftig i eksosen hver gang jeg dro den på startern! Nå skal det vel også nevnes at noe av det siste jeg gjorde før jeg parkerte bilen var å vaske den, og la merke til istad at plugg ledninga til coilen manglet noe isolasjon så den kan ha blitt våt! Og i tillegg så er nettopp bensintrykksregulatoren byttet!

Noen som har noen ideer om hva som kan gjøres og hva som eventuellt må byttes?? bilen har gått 151.000km..

Skrevet

Har du skrudd av lokket og tørket? Sikkert fukt inni der etter at du vasket. og byttet ledninga med skade. Når lokket er av så se litt inni den, spes på rotoren og pinnene i lokket, er det mye irr der så puss dette vekk.

Skrevet

Tenkte jeg skulle ut å få åpna lokket og tørka inni det nå.. men jeg får ikke bytta ledningen før imorra, når mekonomen åpner igjen!:)

kan jeg fortsatt prøve å starte opp bilen med den gamle ledningen eller vil det gjøre vondt verre.. :?

Skrevet

Da fungerer bilen som den skal igjen.. :D Etter å fått gjort det reint i fordelerlokket og tatt vekk irring så ble bilen frisk.. bytta i tillegg rotor og pluggledninga fra coilen, da disse var noe slitne.. :o Takk for hjelpen.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...