Galskap Skrevet Desember 31, 2007 Share Skrevet Desember 31, 2007 hvor stor nødvendighet er det for og plane en topp som tidligere ikke har vært varmkjørt, eller byttet toppakning osv? toppen sprakk på 2.5 motoren, og jeg tenkte jeg skulle ta den fra gamlemotoren, en m50b25 som brant opp. og den motoren har jeg aldri hatt plager med, så om jeg bruker den toppen, må den likevel planes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Desember 31, 2007 Share Skrevet Desember 31, 2007 mest sansynlig må du. men få den sjekket hvertfall:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Desember 31, 2007 Share Skrevet Desember 31, 2007 Ingen mulighet for og bruke hele motoren da, siden den var ok og problemfri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Desember 31, 2007 Share Skrevet Desember 31, 2007 Det heter seg slik at ved bytte til brukt topp så kan sjangsen for sprekk være større, da det går på diverse kjøremønstre og vridninger i Aliminiumen. Hadde det vært meg som skulle bruke den toppen så hadde jeg garantert planet den. Er nå min mening utifra hva jeg har hørt/sett og erfart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galskap Skrevet Desember 31, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 31, 2007 jeg vet at den toppen ikke er gåen! er hel og fin! er jeg som har brukt den det siste året og vet den er kjørt fint og ikke varmkjørt da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Desember 31, 2007 Share Skrevet Desember 31, 2007 Bruker å måle toleranse på toppene vha rettholk, og evt føleblad. trodde forøvrig ikke M50 hadde alutopp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Balltre Skrevet Januar 1, 2008 Share Skrevet Januar 1, 2008 Ja, når den ikke er plan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dvil Skrevet Januar 1, 2008 Share Skrevet Januar 1, 2008 Ifølge Bentley-manualen skal toppen være rett innenfor 0,05 mm. Den kan planes max 0,3 mm for å oppnå denne rettheten. BMW har tilgjengelig 0,3 mm tykkere originalpakning for å kompensere. Opplysningen er generell for alle E39 bensinmotorer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Januar 1, 2008 Share Skrevet Januar 1, 2008 Du kan jo måle toppen ved bruk av et retthold eller hva det heter. En form for vater som er 100% rett. Før denne over toppen både vannrett, loddrett og skrått for å se om det blir noen glipper mellom rettholdet og toppen. Bruk søkeblad mellom for å måle hvor stor skjevheten er evt. Husk at toppen og rettholdet må være helt rent! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Januar 2, 2008 Share Skrevet Januar 2, 2008 Bruker å måle toleranse på toppene vha rettholk, og evt føleblad.trodde forøvrig ikke M50 hadde alutopp. Hva trodde du toppen var laget av? Vet M50 har en spesiell legering, da det å TIG sveise de skal være veldig vrient Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galskap Skrevet Januar 2, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2008 men hvorfor skulle jeg behøve og måle en topp som aldri har vært skjev før, kun skrudd av en motor for og bli satt på en annen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Januar 2, 2008 Share Skrevet Januar 2, 2008 Løsne boltene i tiltrekningsmønster, så skal vel det gå bra. Ikke prøvd selv, men tviler på at en topp blir skjev av å bli skrudd av en motor. Bare puss overflaten før du monterer den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet Januar 2, 2008 Share Skrevet Januar 2, 2008 Sjekk om den er rett uansett, viss du er i tvil på åssen det skal gjøres så får du noen andre til å gjøre det. Den er sikkert i orden, men jeg vet at topper kan være vridd når de er skrudd av selv om de var i orden når de sto på motorn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Januar 2, 2008 Share Skrevet Januar 2, 2008 er JO GALSKAP å sette på en topp uten å få den skjekket! koster en 100ing å få den skjekket her jeg bor! like greit selv om man tror den er fin, så får meg er den 100 lappen vært det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå