Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjøpte ny bil i høst men har ikke sett på delene som fulgte med før jeg rydda i garasjen i dag :) der lå det to dempere fra bilstein, men kan ikke skjønne att de skal passe på min e 34, er mye grovere enn fk demperene som sitter der nå, eller skal bilsteindemperene vere mye grovere??? :roll:

Skrevet

Hvis du tenker på at stempelet er grovere (nesten like tykt som demperen), så er det fordi de er "opp-ned" dempere. De skal gå overens allikevel, men det er to varianter fjærbeinslagere på E34, så du må ha riktig diameter på toppen i forhold til lagrene du har.

Skrevet

bilstein dempere er grovere og hvis du har en opp-ned demper skjønner jeg du blir forvirra

;)

på min E30 har bilsteindemperene så å si dobbelt så grove stempler, skal si jeg stussa litt sjøl, om detta kom til å passe...

nå sitter de på bilen og er kjempe fornøyd.. bare å få de på bilen! :D

Skrevet
er bilstein da bedre enn fk sine? :)

Trolig bortimot ti millioner ganger. Neida, jeg vet ikke hva slags dempere FK leverer, for jeg tviler vel på at de lager de selv, men uansett er Bilstein det som blir regnet som RR-utgaven, ihvertfall i BMW-miljøer. Mange BMWer er levert med Bilstein originalt (ikke sprint/senkeutgaven).

Skrevet

Det som på en måte er hovedgreia med Bilstein er at de er komfortable samtidig som de kjører meget bra. Å senke en bil, og å få den stiv - er ingen som helst kunst, men å samtidig få den til å svelge dumper på en god måte er vanskelig. Der er Bilstein bra, i tillegg til at levetiden er bra.

Skrevet

Kombinerer du bilstein dempere med eibach fjører så har du en sportslig men komfortabel bil. En sikker vinner :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...