Gå til innhold

KingB's E34 M5 DriftWaggon 2012 Edition


KingB
 Share

Anbefalte innlegg

Var og testkjørte og justerte K-sport settet på Rudskogen på Søndag

Innfridde K-Sport settet? Var jo ikke akkurat noe dritt som ble montert tidligere i år heller :P .

Fikk ikke testet det så mye. Hadde bare med tre sett dekk, og når ett sett ikke holder mer enn fire runder, så blir det ikke mye testing. Justerte etter hvert dekkskift, og det ble bare bedre og bedre. Litt annerledes å kjøre med enn KW settet. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Hadde nok litt bedre grep faktisk!

Satser på en testkjøring på Gardermoen før neste Gatebil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KW settet er TUV godkjent, det er ikke K-Sport

KW V2 til E34 koster 18000kr. K-sport koster veiledende 12000kr. Jeg fikk en veldig hyggelig pris på K-sport settet gjennom GS-Bildeler, samt at det hadde så mange justeringsmuligheter - så jeg gikk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
den clutchen. kor mye koster den? og hvor fåes den kjøpt. er det sånn at den er "på" eller "av" når du slipper pedalen litt eller nesten original pedal følelse.

Den lamellen koster ca 2400-3000 kr. Jeg kjøpte den via en bekjent av en bekjent som driver med clutch. Om du ønsker så kan jeg sikkert skaffe en til deg også...

Har kun fått testet den på vanlig vei (har ikke grisekjørt med den enda) og det virker veldig greit! Er ikke vanskelig å kjøre med i det hele tatt. Bare bittelitt "nappete" når du slipper clutchen. Var faktisk veldig overrasket! Alle jeg snakket med sa: "shit, du kommer til å slite i køkjøring osv.." Faktisk så er det ikke så mye annerledes enn orginalt. Blir spennende til helgen, da skal jeg på Gatebil og grisekjøre clutchen for alt den er verdt!! hehe (...om ikke det regner da, for da gidder jeg ikke dra...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var Gatebil September på Rudskogen unnagjort!

Bilen fungerte feilfritt fra Fredag til Søndag. Ingen problemer. Kjørte opp 10 sett med bakdekk. (Ikke så ille mtp at det var en del regn og at det ikke sliter mye dekk når det er vått føre.)

Prøvde meg på Breisladdkonkurransen - noe som gikk så dårlig som det overhodet kunne!! Hadde 2 forsøk og begge gikk rett i dass! Først bomgira jeg fra 1 til 2 gir, så sklei bilen ut i sandfella rett etter depotsletta. Kjørte på videre og snurra midt i breisladdsvingen. Alt skjedde pga litt vått og uforutsigbart føre + at framdekkene var kalde og harde (glatte).

Bilen fikk litt hard medfart. Dekk som sprenges og går i filler har stort sett skylden for meste. Bakfangeren ble slått løs, begge dørlistene på høyresida er ødelagte, venstre framskjerm må byttes, mye dekkriper på baksjermene.

Nå skal vogna tas inn i varmen og pleies. Får se om det blir noe mer kjøring i år...

Er det noen som har tatt noen bilder??? Vil gjerne ha :)

rudskogensept08-8.jpg

rudskogensept08-1.jpg

rudskogensept08-5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto og så på jeg, så første forsøket og håpet på at du skulle gjøre det bedre 2. forsøk.. men neida! Ikke helt optimalt, bedre lykke til neste gang.

Men så litt før på dagen at du slet litt med og holde bilen i sleng. snurret ganske mye.. Så forventet ikke det helt store på Breia :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...