Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

yessss... gjelder: 1990 E30 316i automat

Hadde en kort tråd om det her for en halvannen uke siden, da hadde bilen stoppa på veien, og ville ikke tenne igjen.

Har nå prøvd å feilsøke littegrann, og testa med startgass rett i forgassern, og da tente den. Da er det vel hvertfall ikke plugger, fordeler, coil eller lignende?

Luftfilteret så fint ut, og såvidt jeg husker, så sjekka han falck fyren som henta bilen at det kom bensin inn i blokka. Tok av slangen og han sa det var bra trykk.

Hva annet kan dette da være?

Har i tillegg ikke den tauekroken som liksom skal ligge i bagasjen, noen som vet hvor man får tak i det? Biltema?

Skrevet

der ser du hvor lite peiling jeg har gitt... :P

Sorry terminologien: dro av luftslangen og sprøyta rett i den dingsebomsen som sitter oppå motor ting greia :)

Hvor faen sitter forresten bensinfilteret? kikka kjapt over i går, men det var mørkt og fant det ikke umiddelbart...

Skrevet

Det sitter som regel midt under bilen lang bensinlangene som går fra bensintanken og frem til motoren :)

Prøvd å kjøre diagnose? (Det er vel det på den bilen tror jeg?)

Skrevet

Du sier at den tente... Vil det si at den hostet og harket, eller startet den og gikk for egen maskin når du slapp nøkkelen?

Ville sjekket at du har ordentlig gnist på pluggen, om ikke annet en for og utelukke tenning, er veldig fort gjort...

Skrevet

Skal ta å bytte til nytt sett tennplugger.

Den hosta ikke, men fyrte skikkelig, som om den skulle starta for alvor. Døde igjen umiddelbart. Dette altså ved bruk av startgass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...