Gå til innhold

Bytte av understell på stoler, e36->e30, Ferdig:)

opt
 Share

Anbefalte innlegg

Har planer om å sette inn vaderstoler i e30'n, men understellet passer seff ikke. Etter litt studering mener jeg det skal være mulig å sette på e30 understell på vaderstolene, selvsagt da med litt modifikasjoner.

Men det kan se ut som jeg må ofre en innstilling for å få det til(vippen).

Noen som har prøvd dette før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, sto ikke hvordan han unngikk innfestningen til setebeltet i gulvet. Den var i veien da jeg prøvemonterte. Mulig han unngikk det ved å flytte setet lenger frem, men synes det ble vel langt frem hos meg. I tillegg er vel vaderstolene noe bredere enn de vanlige.

Men takk for tipset, skal ta det med i vurderingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset Anders.

E30 setene ble litt kule med nakkestøtta fra vaderstolene.

Men er litt usikker på disse brakettene, de vil gjøre setet noe høyere og å ta ut gulvmatta for å få det pent er litt kjedelig nå når det er såpass kaldt.

Ser for meg at det er mindre jobb å bytte skinnene, må bare komme på en lur løsning for å få festa de i fremkant. Bakre innfestning og skinnene er nemlig like, bortsett fra lengden da.

Har også fått tilbud om et ettermarkedunderstell som jeg må se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Understell med beltefeste er på vei, med litt kreativitet tror jeg det skal bli bra. Skal få til å beholde alle funksjonene som de er også. Med et mulig unntak av lengdejusteringa, må se an plassen litt der. Beltestrammeren må vike da, ellers må jeg flytte begge skinnene pga plassen mot tunnelen. Tror dette skal bli bra.

Har lest en del på http://www.e30tech.com, er flere der som har satt i andre seter, men det så ut som alle har brukt braketter og byttet ut innfestningen til setebeltet i gulvet. Bakdelen med det slik jeg ser det er innstallasjonen og at setet blir forflyttet ut mot døra i forhold til den opprinnelige plasseringa.

Hvis noen vil se kan jeg sikkert legge ut noen bilder underveis.

Må bare vente til jeg får understellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da har jeg prøvemontert før jeg lager siste innfestninga. Er trangt inn mot midtkosollen, men det skal nok gå på et vis. Må si det ble tøft 8) Endte opp med å bytte skinnene og ymse sliping og kapping. Er tydelig at man egentlig ikke skal gjøre dette :lol: Men skal nok bli ferdig i morgen kveld, med den første stolen hvertfall. Alle stolens justeringsmuligheter skal jeg få til å beholde, men kontakten til setevarmen passa seff ikke, får se om jeg gidder å styre med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...