Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

bilen fikk seg en smell i fortaus kanten for noen månder siden etter det stod rattet skeivt og du kunne se at forhjula stod i alle mulige vinkler..

Sendte bilen inn på Hjulstillings kontroll for og fikse det. men dei fikk det ikkje til og bli heilt rett. han snakka om at venstre hjul var flyttet ca 6mm bakover. så han meinte kanskje eg måtte bytte fjærbein?

Noen andre som veit ka eg eventuelt må bytte?

Her er talene han hadde merket ut:

Spesifikasjoner

Første. min max Siste

Caster ventste 7*14' 7*38' 8*38' 7*14' X-

Camber venstre Spesofokasjoner

Første min max siste

-1*06' -1*00' 0*00' 1*18' X-

Så skreiv han dette: -Caster/camber vinkler er utenfor spesifikasjoner. V.forran ingen justering

Og så sa han det var ei styrekule som var litt dårlig og spisse staget var grodd fast og burde byttes

Noen gode råd?

Espen B

Skrevet

Merkelig data.

E34 har org ingen mulighet for justering av annet enn spissing.

noe avvik på andre vinkler er derfor ikke noe stort problem,men tyder på enten defekter i festepunkter, eller foringer osv.

Skrevet

Du har sikkert bøyd casterStaget eller bærearmen. Fjærbeinet skal vel litt mere til før det må byttes tror jeg. Hvor mye lå du i da du traff kanten?

En kompis hadde en Volvo 460 en gang som han traff kanten med. Han lå i 80 og da måtte han bytte hele bærebrua foran. Felgen hans sprakk også forresten.

Skrevet

30 eller noe traff med venstre hjulet når eg hadde rattta heilt til høgre altså full sving.

han som hadde hjulstillingkontrollen fant ingenting som var synlig skeivt. eg kan jo bare prøve og bytte bærearm og caster stag , styre kule

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...