raymath Skrevet Januar 2, 2008 Skrevet Januar 2, 2008 motorn begynner å fjuske når gassen slippes opp. forbruks målern går heller ikke tilbake til null, når dette skjer. bilen er en 01 520i . noen som vet hva dette kan skyldes. takker for alle svar.
bjalle Skrevet Januar 2, 2008 Skrevet Januar 2, 2008 Prøv kondensfjerner spesiellt hvis du har åpent luftfilter,eller bilen står i oppvarmet garasje.Bare noe jeg har hørt kan gi slike symtomer.
raymath Skrevet Januar 2, 2008 Forfatter Skrevet Januar 2, 2008 nei,. det er ikke kondens. har fått lest av feil kode. men ikke på et bmw verksted. der kom det opp at det var lambda sonen. men snakket med bmw . de trodde ikke det. . så lurte på om det var noen som har hatt noe lignende. mulig falsk luft.eller noe annet.
Friksen Skrevet Januar 2, 2008 Skrevet Januar 2, 2008 skjeldent problem me lambda målere.. men har bytta på en 520(170hk) på jobb.. den har jo 4 forbanna O2(lambda følere) så kan joo selvfølgelig vere det.. men vis du hadde den på et verksted så hadde vel di måleutstyr for å kontrollere en og en føler om dem ga signaler vel!?!
raymath Skrevet Januar 3, 2008 Forfatter Skrevet Januar 3, 2008 nei. de fikk bare opp feil kode på lambda føler nr 2 . da vi sku bytte den , så vi at det var 4 forbanna følere. prøvde å bytte om på begge 2 bakerste. uten suksess. snakka med bmw i etterkant, de sa også de tvilte på at lamda"ene var gåen. mente det kunne være falsk luft. men har nå prøvd å spraye start gas overalt. . har 55 mil til nærmste bmw verksted. så hadde ikke så forbanna lyst å kjøre, vis det absolutt ikke er nødvendig. . bilen funker fint ellers, det er bare når en slipper opp gassen for å trille, da begynner det å rykke til i motorn, å da går også forbruks målern opp til ca 0,6
raymath Skrevet Januar 3, 2008 Forfatter Skrevet Januar 3, 2008 glemte å ta med, at når gassen trykkes i bånn, blir turtallet stående der i ca 6-7 sek før det går ned igjen.
Friksen Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 en feil som ofte er på vag, er at det er feil på luftmengdemålern og dette gir feil på mange andre ting..og andre ting får jo oxo feil da styre enheten får feil verdier fra luftmengdemålern.. Og kan selvfølgelig vere stor sannsynelighet for at det er dette da den avgjør blandingsforhold me bensin og luft..
raymath Skrevet Januar 4, 2008 Forfatter Skrevet Januar 4, 2008 takk for hjelpa. fins det nån måter å kontrollere luftmende målern.
bjalle Skrevet Januar 4, 2008 Skrevet Januar 4, 2008 takk for hjelpa. fins det nån måter å kontrollere luftmende målern. kobler du den vekk og ikke merker noen forskjell så er den gåen.
Friksen Skrevet Januar 5, 2008 Skrevet Januar 5, 2008 nja.. vis du ikke merker forskjell så hadde han garangtert fått feil på diagnosen! vertfall på vag og en eldre volvo som jeg har prøvd det på.. Men det kan vere alt fra noe drit på tråden ellerno som gir feil verdier fra luftmengdemålern ergo da gir den signaler og gir ikke da en feilkode.. nå hakke jeg satt meg så inn i hvordan akkurat LMM funker sånn 100% .. D beste er jo om du kan få prøvd en annen sin LMM..(husk å se om det er samme delenr da) Lykke te..
raymath Skrevet Januar 5, 2008 Forfatter Skrevet Januar 5, 2008 tusen takk for alle svar. merker ingen forskjell på bilen når den er utkoblet.. så det er vel kanskje den som er gåen da. noen som vet ca pris på den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå